Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Carnaval staat voor de deur (Pagina 7)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 8 pagina's: 1  2  3  4  5  6  7  8   
Auteur Onderwerp: Carnaval staat voor de deur
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van LilWiz:
hmm ik mis hier iets geloof ik [blink]

Niet alleen hier hoor [Wink]
blablabla...nimsje wil je een biertje van me hebbe ofzo om je weer blij te hebbe [Wink]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Mar
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Mar   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
uhhhhuhhh?
Berichten: 379 | Plaats: Alphen aan den Rijn | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van LilWiz:
hmm ik mis hier iets geloof ik [blink]

Niet alleen hier hoor [Wink]
blablabla...nimsje wil je een biertje van me hebbe ofzo om je weer blij te hebbe [Wink]
Nee hoor, kom maar weer van die kast af [Wink]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Mar
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Mar   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hahahahaahah!!
Berichten: 379 | Plaats: Alphen aan den Rijn | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Mar:
Ja limburgs, maar t haagse blijft t leukst! [Big Grin]

a'dams voor mij [naughty]
Ach amsterdams valt toch wel mee pat [Wink]

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik heb ooit is een keertje Carnaval in Maastricht gevierd. Dat was op zich wel grappig, maar vond het niet echt leuk. Allemaal rare en bezopen mensen, en als je zelf dan niet mee zuipt, dan zie je in hoe raar die lui zijn.

Ik kan me geen leukere plek voorstellen om carnaval te vieren dan in Mestreech eigenlijk [Big Grin]

quote:
Gaan ze een pop in de lucht aan touwtjes hangen [Confused]
Het Mooswief!!
 -

Lees er hier alles over!

Voor wie minder goed is met Limburgs wil ik het wel vertalen hoor [Wink]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Budha:
quote:
Origineel van NiMS:
Ik heb ooit is een keertje Carnaval in Maastricht gevierd. Dat was op zich wel grappig, maar vond het niet echt leuk. Allemaal rare en bezopen mensen, en als je zelf dan niet mee zuipt, dan zie je in hoe raar die lui zijn.

Ik kan me geen leukere plek voorstellen om carnaval te vieren dan in Mestreech eigenlijk [Big Grin]

quote:
Gaan ze een pop in de lucht aan touwtjes hangen [Confused]
Het Mooswief!!
 -

Lees er hier alles over!

Voor wie minder goed is met Limburgs wil ik het wel vertalen hoor [Wink]

Ja precies ja dat was het. Ik snapte er echt geen kont meer van. Is er ergens een samenvatting waar dat wief vandaan komt?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ut Mooswief
Es ierste moot natuurlijk ut belangriekste genump weure: ut Mooswief. Ut Mooswief is e beeld oppe merret dat de Mestreechter hoesvrouw met greunte, moos en fruit veurstelt. Meh met de vastelaovend weurt 'n replica vaan ut Mooswief oppe Vriethof opgehaange zoe lang es karneval doort. Dus: op zoondag um 11 nao 12 nao de kenonsscheut vaan ut Momuskanon weurd ut Mooswief door de Prins umhoeggetakeld. En op dinsdag um 24.00 trek gans Mestreech nao ut Vriethof um te zien wie ut Mooswief weer aofgehaold weurd. Heijnao is de karneval weer gedoon en moote veer weer e gans jaor wachte...

Duidelijk toch?

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
En nog wat foto's:

 -
 -
 -

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Budha:
ut Mooswief
Es ierste moot natuurlijk ut belangriekste genump weure: ut Mooswief. Ut Mooswief is e beeld oppe merret dat de Mestreechter hoesvrouw met greunte, moos en fruit veurstelt. Meh met de vastelaovend weurt 'n replica vaan ut Mooswief oppe Vriethof opgehaange zoe lang es karneval doort. Dus: op zoondag um 11 nao 12 nao de kenonsscheut vaan ut Momuskanon weurd ut Mooswief door de Prins umhoeggetakeld. En op dinsdag um 24.00 trek gans Mestreech nao ut Vriethof um te zien wie ut Mooswief weer aofgehaold weurd. Heijnao is de karneval weer gedoon en moote veer weer e gans jaor wachte...

Duidelijk toch?

Praat normaal NL wil je [Mad] heb een hekel aan die taal
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maiswijf? En dan werdt ze afgeschoten door kannonnen?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hier iets in ons dialect:

AS 'T KÁRNEVAL IEN VENROJ IS
1951: Tekst: ? - melodie: "Als ik twee maal met mijn fietsbel bel"

Refrejn:
As 't kárneval ien Venroj is,
dat is láng nie mis, dat is láng nie mis.
As 't kárneval ien Venroj is, wette pas was fieëste is.
De haze en hazinne zien allemól ien de waer.
Ze doen assof... mer ze hebbe 't stiekem gaer.
As 't kárneval ien Venroj is,
dat is láng nie mis, dat is láng nie mis.
As 't kárneval ien Venroj is, wette pas wat fieëste is.

De Prins göt wer regieëre, 't is wer kárneval.
En wěj gón lekker zwieren, 't wert wer zeker knal.
Dus haze en hazinne, kroept allemól uut ňw naest.
Dan kan 't spul beginne, doet allemól goed ňw baest.

Dus zet de bluumkes bute en mákt mer flink plezier.
Dan kunne ze allemól stute en we hâlde de haeskes hier.
Wat hedde án dat knaoje, dor kňmde nie wieër mit.
Straks kunde wer 'n haeske braoje, as de vâste 'r ňp zit.

vraag niet wat er staat he...want dat weet ik nie

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
En dan vind jij A'dams erg :S

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Budha:
...

Praat normaal NL wil je [Mad] heb een hekel aan die taal
Tut tut. Niet zo denigrerend hč!!

quote:
Origineel van NiMS:
Maiswijf? En dan werdt ze afgeschoten door kannonnen?

Nee, een groentevrouw. Die verkocht luid roepend vroeger haar waren op de markt. De pop wordt na een saluutschot opgehangen.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
En dan vind jij A'dams erg :S

dat zeg ik nie ligt er natuurlijk ook aan hoe A'dams he...jou versta ik wel maar jou moeder als die echt A'dams gaat praten hoe maar...en ik denk dat jullie snle praten ivm limburgers [Embarrassed]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 8 pagina's: 1  2  3  4  5  6  7  8   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS