geplaatst
Je hebt wel is van die momenten dat je je ineens een debiele vraag gaat afvragen. Stel ze in dit topic en kijk of onze mede-forummers het antwoord weet. Als je het antwoord weet, herhaal dan even de vraag, zodat het makkelijker te lezen is.
Ik heb al een vraag:
Waarom gaan je vingers en tenen rimpelen als je lang in het water zit
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
geplaatst
Waarom gaan je vingers en tenen rimpelen als je lang in het water zit....
het antwoord daarop is volgens mij: Omdat je huid van nature een elasticiteit heeft, spant je huis samen als het droog blijft. zodra er vocht op de huid komt, word dat opgenomen. op n gegeven moment heeft de huis zich volgezogen en ist nou eenmaal vol. T water kan nergens heen en maakt de huid zacht poreus en oma achtig. ennuh, waarom dat alleen je vingers en tenen zijn: omdat die plaatsen het meeste word belast, er de meeste druk op word gezet.
Heb ik dit effe uit mn duim gezogen eej..........
kus kus Natas.
-------------------- En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA... Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002
quote:Origineel van Lotje: en oja, waarom heet de free record shop, de FREE record shop? die cd'tjes zijn toch niet gratis?? :s
jawel maar dan moet je van die blikjesdingen verzamele en dan mag je een gratis cd(=single) uit de top40 kiezen plus je moet dan een cd van minimaal €19.95 kopen Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002
Om alle ervaringen mee te maken die je maakt tot wie je bent.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
quote:Origineel van Lotje: laatst kwam ik op de vraag: heeft de wegenwacht nou wellis pech op de weg??
Vast wel, maar dan hebben ze nog genoeg spullen bij zich om het te repareren. En anders bellen ze toch een collega.
quote:Origineel van NiMS: Je hebt wel is van die momenten dat je je ineens een debiele vraag gaat afvragen. Stel ze in dit topic en kijk of onze mede-forummers het antwoord weet. Als je het antwoord weet, herhaal dan even de vraag, zodat het makkelijker te lezen is.
Ik heb al een vraag:
Waarom gaan je vingers en tenen rimpelen als je lang in het water zit
Deze vraag werdt heel toevallig in de Quest besproken.
Het antwoord is als volgt:
De huid bestaat uit allemaal porien. Deze porien laten lucht door. In andere woorden je huid ademt. Als je geruime tijd in bad zit, dan zuigen de cellen vacuum en gaan ze bol staan. Dat veroorzaakt het rimpelen van je vingers en tenen, omdat daar de huid het elastischt is.
-------------------- "Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip "LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002