Dit is onderwerp Vraagjes waarop je altijd al is het antwoord hebt willen weten. in forum Wetenschap bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/36/t/000149.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Je hebt wel is van die momenten dat je je ineens een debiele vraag gaat afvragen. Stel ze in dit topic en kijk of onze mede-forummers het antwoord weet. Als je het antwoord weet, herhaal dan even de vraag, zodat het makkelijker te lezen is.

Ik heb al een vraag:

Waarom gaan je vingers en tenen rimpelen als je lang in het water zit
 
Gereageerd door Natasha op :
 
Waarom gaan je vingers en tenen rimpelen als je lang in het water zit....

het antwoord daarop is volgens mij: Omdat je huid van nature een elasticiteit heeft, spant je huis samen als het droog blijft. zodra er vocht op de huid komt, word dat opgenomen. op n gegeven moment heeft de huis zich volgezogen en ist nou eenmaal vol. T water kan nergens heen en maakt de huid zacht poreus en oma achtig. ennuh, waarom dat alleen je vingers en tenen zijn: omdat die plaatsen het meeste word belast, er de meeste druk op word gezet.

Heb ik dit effe uit mn duim gezogen eej.......... [Smile]

kus kus Natas.
 
Gereageerd door Djuna op :
 
Ik heb pas een debiele vraag..

Is Harry Potter een held of een kneus??
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
voor mij een kneus [Big Grin] boekenwurm dat ie is
 
Gereageerd door Lotje op :
 
laatst kwam ik op de vraag: heeft de wegenwacht nou wellis pech op de weg??
 
Gereageerd door Lotje op :
 
en oja, waarom heet de free record shop, de FREE record shop? die cd'tjes zijn toch niet gratis?? :s
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Lotje:
en oja, waarom heet de free record shop, de FREE record shop? die cd'tjes zijn toch niet gratis?? :s

jawel [Razz] maar dan moet je van die blikjesdingen verzamele en dan mag je een gratis cd(=single) uit de top40 kiezen plus je moet dan een cd van minimaal €19.95 kopen [Wink]
 
Gereageerd door Lotje op :
 
dan is het toch nog niet gratis? :s
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
nee nog niet nee...maarja niks is gratis ook al zegge ze dat [cry]
 
Gereageerd door Djuna op :
 
dan is het eigenlijk misleidende reclame vind ik [Frown]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Waarom ik leef?

Leuke vraag
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van LilWiz:
Waarom ik leef?

Leuke vraag

Om alle ervaringen mee te maken die je maakt tot wie je bent.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Lotje:
laatst kwam ik op de vraag: heeft de wegenwacht nou wellis pech op de weg??

Vast wel, maar dan hebben ze nog genoeg spullen bij zich om het te repareren. En anders bellen ze toch een collega.
 
Gereageerd door Lotje op :
 
ik had net echt een goeie vraag verzonnen, maar ben em ff kwijt :/
 
Gereageerd door LPChip op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Je hebt wel is van die momenten dat je je ineens een debiele vraag gaat afvragen. Stel ze in dit topic en kijk of onze mede-forummers het antwoord weet. Als je het antwoord weet, herhaal dan even de vraag, zodat het makkelijker te lezen is.

Ik heb al een vraag:

Waarom gaan je vingers en tenen rimpelen als je lang in het water zit

Deze vraag werdt heel toevallig in de Quest besproken.

Het antwoord is als volgt:

De huid bestaat uit allemaal porien. Deze porien laten lucht door. In andere woorden je huid ademt. Als je geruime tijd in bad zit, dan zuigen de cellen vacuum en gaan ze bol staan. Dat veroorzaakt het rimpelen van je vingers en tenen, omdat daar de huid het elastischt is.
 
Gereageerd door LPChip op :
 
quote:
Origineel van Lotje:
en oja, waarom heet de free record shop, de FREE record shop? die cd'tjes zijn toch niet gratis?? :s

Volgens mij komt het, omdat de free record shop zo oud is. Vroeger hadden ze nog lp's. Ik denk dat ze toen die dingen ruilden ofzo, en dat het daarom free record shop heet.

Of misschien had free record shop vroeger wel een opname studio genaamd free record, en kon je daar gratis een plaat laten opnemen, die dan vervolgens in de shop verkocht werdt.
 
Gereageerd door Natasha op :
 
waarom zijn wij de enige wezens op aarde die kunnen praten? correctie, kunnen communiceren. Want vogels doen dat ook wel enzo maar die zijn niet genoeg ontwikkeld om hele zinnen te maken.

hoe zit dat dan oohh-wijze-nims?!
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
hmm Natas. waarom denk jij eigenlijk dat vogels geen hele zinnen kunne maken?

Maar waarom wij de enige zijn zo ik niet weten..ik vraag me af waarom wij er zijn en niet andere wezens.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
De meeste wezen zijn staat om te communiceren alleen doen ze dat op een ander manier als ons. Echter is het wel zo dat de mensheid hier veel verder gevorderd is dan enig wezen op deze planeet. De mensheid is in staat om bijna alle informatie over te dragen die ze willen. Waarom dat zo is? Ik zou het niet weten. Mss dat er buitenaards wel goed gecommuniceerd kan worden, maar dat weet ik ook niet.
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS