-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
geplaatst
Nou, maak je borst(en) maar nat. Dit wordt de moeilijkste formatie sinds tijden.
CDA wil liever niet met PvdA PvdA kan alleen maar met CDA D66 wil niet met CDA en VVD (maar Tom gaat weg) CDA wil niet met LPF
Het zal uiteindelijk wel CDA met PvdA worden, maar dat gaat heeeeel erg moeilijk worden, want het CDA had haar zinnen gezet op een coalitie met de VVD met een bijbehorend regeerakkoord.
Opvallend trouwens dat de SP helemaal geen winst heeft geboekt terwijl ze zo trots waren dat ze de 4e keer op rij zouden winnen. Niet dus
Dat lijkt me ook het meest logisch. Maar omdat alle ideen zover uiteenlopen krijgen we waarschijnlijk zo'n compromissen kabinet. Dus alle beloftes kunnen ze vast niet meer waarmaken.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
Dat lijkt me ook het meest logisch. Maar omdat alle ideen zover uiteenlopen krijgen we waarschijnlijk zo'n compromissen kabinet. Dus alle beloftes kunnen ze vast niet meer waarmaken.
Ik vraag me heel erg sterk af of dit zal gebeuren. CDA, maar met name PvdA heeft nog heel erg vers in het geheugen staan wat een compromissen kabinet ze opleverde. Er zal dus keihard onderhandeld worden en ze zullen elkaar niet in het midden vinden.
De PvdA zal heel graag willen regeren, maar vast niet ten koste van haar geloofwaardigheid.
geplaatst
Er is gwoon geen andre mogelijkheid, of je moet weer met de LPF gaan regeren, haha, dat zou helemaal triest zijn. Maar dat de verschillen ver uit elkaar liggen is duidelijk. Maar zo gaat het altijf, bij het vormen van een coalitie moeten er compromieen worden gesloten, ook tussen CDA en PvdA.....
-------------------- Hardhouse Music Makes Me HoRNeY........ohhhhh YeaH!! Berichten: 119 | Plaats: VenraY | Geregistreerd: Nov 2002
geplaatst
Tenzij het CDA gewoon de oppositie in gaat
quote:Origineel van ThApocalypse: Haha was ut maar zo. Dan kon er een Paars 3 komen
PvdA + VVD + D66 42 + 28 + 6 = 76
Wauw, da's net genoeg voor een kamer meerderheid
1. Zit er leuk uit die coalitie 2. Geen Harry Potter meer 3. Budha kan rekenen
geplaatst
Ben benieuwd of D66 en cda door 1 deur kunnen.
Ikzelf ben toch voor een CDA + VVD + LPF coalitie hoor.
quote:Origineel van NiMS: Ben benieuwd of D66 en cda door 1 deur kunnen.
Ikzelf ben toch voor een CDA + VVD + LPF coalitie hoor.
Weet je nog waarom we opnieuw moesten stemmen??
Ik gun ze nog wel een 2e kans. Ik denk dat ze het nu wel veel beter op orde hebben, plus de meeste punten zijn door de andere partijen gescoord doordat ze deze hebben overgenomen van de lpf.