Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Digitale Camera's (Pagina 2)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: Digitale Camera's
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Evelien:
Budha: Mijn vader zoekt een camera die niet (veel) duurder is dan 400 euro. Hij moet niet te moeilijk zijn om in te stellen, maar toch nog voldoende mogelijkheden hebben. Hij wil wel een kleine camera hebben zodat hij hem makkelijk mee kan nemen. Hij wil de foto's daarna wel af kunnen drukken op een foto printer (die wil die erbij kopen, dus weten jullie wat een goede is?).

Wat raad je aan?

Er zijn niet zoveel compactcamera's die ook nog eens verder gaan dan het eenvoudige point-and-click werk. Met name Canon heeft in dit segment enkele mooie camera's.

Ikzelf ben het meest gecharmeerd van de Powershot S45 en S50. Het enige verschil onderling is de resolutie. De S50 is een 5 megapixel camera en de S45 is een 4 megapixel camera.

Ook erg mooi en voordelig is de Canon Powershot A80. De A serie is min of meer de budgetversie van de S reeks. De gebruikte materialen zijn wat minder en de S serie heeft wat meer (obscure) mogelijkheden.

Zowel een voordeel als een nadeel van de A80 is dat deze penlights gebruikt. Die zijn zwaar en fors, maar makkelijk te krijgen voor het geval je batterij onderweg leegraakt.

De A80 lijkt mij de beste optie vanwege de prijs.

De kwaliteit is natuurlijk ook niet onbelangrijk en de genoemde camera's halen allemaal hoge scores bij DP Review.

Om prijzen te vergelijken kun je de pricewatch van Tweakers.net raadplegen.


Wat printers betreft zou ik de (duurdere) Canon printers aanraden. Niet dat ik nou zo gek ben van het merk Canon, maar op dit moment is het de enige fabrikant die kwalitatieve afdrukken biedt voor een goede prijs per pagina.

Epson en HP leveren goede all-round printers voor een prikkie, maar de inkt is onbetaalbaar! Dat is ook precies de bedoeling, want op de verkoop van de printers maken ze verlies. De winst komt uit de inkt-cartridges.

Canon heeft zelfs enkele printers waar je losse kleuren kunt kopen. Wanneer bij HP je rood op is, maar je nog genoeg blauw hebt moet je toch alles vervangen.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS