Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Kroeg populair bij jongeren (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: Kroeg populair bij jongeren
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
VOORBURG (ANP) - Een groot deel van de jongeren tussen de 15 en 24 jaar bezoekt regelmatig cafés. Dat blijkt uit maandag uitgebracht onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) naar het gedrag van de jeugd.

Ruim tweederde van de jeugd is minstens een keer per maand in de kroeg te vinden terwijl eenderde van de jongeren een keer per week een bar bezoekt. Vooral onder jonge mannen vanaf 18 jaar is het café populair. De helft van hen zit wekelijks in de kroeg en drie van de tien doen dit een tot drie keer in de maand. Van de vrouwen boven de 18 zegt ongeveer 35 procent wekelijks een café te bezoeken.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik zit ook regelmatig in de kroeg [Smile] is ook erg gezellig.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Van de jongens en meisjes tussen de vijftien en zeventien jaar bezoekt respectievelijk 25 en 21 procent wekelijks een bar. Ook de disco is populair onder de jeugd. Van de meisjes tussen de 15 en 17 gaat 55 procent minstens een keer per maand naar een dansgelegenheid. Bij jongens doet 42 procent dat. Bij de mannen en vrouwen tussen de 18 en 24 jaar liggen die percentages bij mannen en vrouwen op respectievelijk 65 en 55 procent.

Seks en drugs

Uit het onderzoek blijkt dat jongeren gemiddeld zeventien jaar oud zijn als ze voor het eerst met iemand naar bed gaan. Ruim 80 procent van hen zegt bij die eerste keer een voorbehoedsmiddel te hebben gebruikt. De meeste jonge vrouwen gebruiken de pil. In 2001 gebruikte 74 procent van de vrouwen tussen de 18 en 24 jaar deze vorm van anticonceptie terwijl 55 procent van de meisjes van 16 en 17 jaar het middel gebruikte. Driekwart van de jongeren van 12 tot en met 24 jaar vindt dat hij of zij veilig vrijt.

Het CBS onderzocht ook het drugsgebruik onder jongeren. Een kwart van de jongeren heeft ooit marihuana of hasj gebruikt. Ongeveer 8 procent heeft ooit XTC gebruikt en 6 procent heeft ooit zijn of haar geest verruimd met paddestoelen. Heroïnegebruik wordt door jongeren nauwelijks gemeld. Meer jonge mannen dan vrouwen hebben ooit drugs gebruikt. Ruim 30 procent van de mannen heeft ooit marihuana of hasj gebruikt tegen 18 procent van de vrouwen. XTC en geestverruimende paddestoelen zijn ooit gebruikt door 5 en 9 procent van de mannen. Bij vrouwen is dit 6 en 3 procent.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik zit ook regelmatig in de kroeg [Smile] is ook erg gezellig.

Maar wat versta je onder een kroeg he
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van NiMS:
Ik zit ook regelmatig in de kroeg [Smile] is ook erg gezellig.

Maar wat versta je onder een kroeg he
De schavuit bijvoorbeeld, das voor mij een kroeg.
Bier, Bar, stoelen en mensen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wie van jullie gaat liever naar de kroeg dan een discotheek?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Jaaaa!! Maar ben ook alweer 27 [Wink]

Nou ga ik altijd al naar de kroeg. Sinds 4e jaar middelbare school ofzo.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Daily Poster


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nee naar een kroeg ga ik bijna nooit, ik vind dat nix de hele avond stilzitte... Als je wat met vrienden wil gaa drinke kan he net zo goed bij iemand thuis gaan zitten.. Ik ga liever naar een discotheek of een feest gewoon lekker dansen, de hele avond/nacht..

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Voor mij liever feesten, en daarna de kroeg. Als ik zin heb om gezellig te ouwehoeren dan liever het cafe. Ben er tegenwoordig eigenlijk niet zo vaak meer.

Iig ouwehoer ik lekker veel in de Sauna [Smile] als het meezit 2x per week, maar iig minstens 1x per week [Big Grin] .

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
kroeg kom ik zelden meer en discotheek ook zelden...tijden vliegen [Embarrassed] zo nu en dan zit ik wel es in een poolcentra of een hangplekje in het centrum bij ons...daar ken ik de mensen en is het rustig...gezellig babbele en wat poolen
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Mar
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Mar   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik kom nooit in de kroeg,trekt me totaal niet aan, Btje hangen aan de bar en dronken worden..Kan opzich leuk zijn... en die muziek naar mijn mening, vreselijk (nahja iig in de kroegjes hier in alphen) Mijn voorkeur gaat uit naar n discotheek, Dansen tot dat je er bij neer valt..(mijn motto)
Berichten: 379 | Plaats: Alphen aan den Rijn | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
een kroeg/cafe is niet meer wat het geweest is...de muziek staat er gewoon te hard dat je ligt te schreeuwen tegen elkaar en je kunt er niet meerr rustig zitte, maar noodgedwongen moet je staan..verder zijn hier de laatste tijd veel allochtonen jongeren in de kroeg en dat loopt vaak uit op ruzies, althans hier bij ons. En de muziek is vaak hetzelfde als in een discotheek onderhand.

Mis gewoon de gezelligheid van vroeger

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb ook zeker de voorkeur voor een normale "praat" kroeg. Niet zo eentje waar de muziek zo enorm hard aan staat je elkaar niet meer kunt verstaan. In Zeist zijn er gelukkig nog van die kroegen te vinden [Smile]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
We waren laatst 'noodgedwongen' in de Irish Pub. Ook leuk moet ik zeggen.

Nou ja, totdat Frans Bauer over de speakers gilde. Br....

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Je bent toch nooit gedwongen om ergens te moeten zijn waar je niet wilt zijn? (Behalve dan familie verjaardagen [Wink] )

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS