Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Sea-monkeys: Levende beestjes als speelgoed

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Sea-monkeys: Levende beestjes als speelgoed
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ze zijn al een poosje in de rest van Europa maar nu ook in de Benelux; Sea Monkeys, een genetisch gemanipuleerde combinatie van garnaal en vis die pas gaat leven als je hem in water stopt. Op http://www.sea-monkeys.nl zijn allerlei leuke speel aquaria en potjes met de arme beestjes te koop, wat vinden jullie van dit soort "speelgoed".

Water
Als het waterniveau zakt moet ik dan waterzuiveraar toevoegen?
Nee, vul het aquarium op met gedistilleerd of gezuiverd water. Waterzuiveraar is voor eenmalig gebruik.

Kan ik kraanwater gebruiken?
Ja, maar gedistilleerd of gezuiverd water is beter.

Waarom moet ik eerst waterzuiveraar toevoegen voordat ik de Instant Life Eggs toevoeg.
De waterzuiveraar is een geheime combinatie van buffers en speciale ingredienten die ervoor zorgen dat de Sea-Monkeys eitjes kunnen uitkomen. De exacte combinatie van ingredienten is alleen bekend bij dhr. Von Braunhut, de uitvinder, en enkele anderen.

Is het nodig om zout toe te voegen aan het water?
Nee, alles wat ze nodig hebben zit in hun Instant Life pakketje.

Waarom is het water troebel?
Jij geeft je Sea-Monkeys waarschijnlijk veel te veel voeding. Hou tijdelijk even op met voeden, totdat het water weer helder wordt. Wees niet bang, want ze hebben genoeg voeding om van te leven!

Houden Sea-Monkeys van de zon? Moet ik ze in het zonlicht zetten om ze warm te houden?
Sea-Monkeys reageren op zonlicht en ze houden van de zon. Indirect zonlicht is goed, maar plaats ze niet in de directe zon, anders wordt het aquarium te heet!

Wat is de beste watertemperatuur?
Kamertemperatuur van rond de 22° c zou goed moeten zijn.

Kan ik mijn Sea-Monkeys een kleurtje geven door kleurstoffen toe te voegen aan het water?
Euh, nee. Iets anders toevoegen wat niet specifiek is ontworpen voor de Sea-Monkeys betekent waarschijnlijk hun dood.

Moet ik het water periodiek verschonen?
Nee.

Voeding
Hoe vaak moet ik mijn Sea-Monkeys voeden?
Het officiele Sea-Monkey handboek adviseert om 1 keer per week te voeden. Gebruik daarvoor het smalle uiteinde van het maatschepje. Als je een grote kolonie hebt, mag je ze wat vaker voeren, maar onthoudt dat het water troebel wordt als je ze teveel voeding geeft.

Hoe land doe ik met een voedingspakketje?
De voeding is zo uitgebalanceerd dat je 1 jaar met een pakketje kunt doen.

Ik heb gehoord dat ik ze gist kan voeren ipv het speciale voedsel, is dit waar?
Alleen als je echt wil dat al je Sea-Monkeys dood gaan.

Mijn voeding raakt op, is er wat anders, zoals visvoer, wat ik ze kan voeren?
Absoluut niet! Jouw diertjes kunnen niet leven op iets anders dan Sea-Monkey voedsel.

Hoort de voeding groen te zijn of is het modderig van kleur?
Ja, het is groen en nee het is niet modderig van kleur.

Smaak het voedsel goed?
Alleen voor de Sea-Monkeys, maar over smaak valt niet te twisten!

voortplanting
Mijn Sea-Monkeys zitten vast aan elkaar, wat doen ze?
Niet blozen, jouw Sea-Monkeys zijn aan het paren! Binnenkort zullen er nieuwe Sea-Monkeys baby's zijn.

Hoe planten de Sea-Monkeys zich voort?
Het mannetje en het vrouwtje kunnen met elkaar paren om de eitjes te bevruchten, maar het vrouwtje kan dat ook alleen. Ze kan zichzelf dus bevruchten.

Hoe kan ik zien of er een vrouwtje zwanger is?
Het vrouwtje draagt een eizakje vlak onder haar buik.

Wat gebeurt er als het vrouwtje dood gaat voordat ze is bevallen?
De natuur regelt het zo, om uitsterven van een soort te voorkomen, dat het vrouwtje haar eitjes legt soms zelfs wanneer ze al dood is.

Hoeveel baby's kunnen Sea-Monkeys krijgen?
Meestal krijgen ze ongeveer 20 baby's per keer

Hoelang duurt het, na het paren, voordat de baby's uit hun eitjes komen?
Dat weten wij eigenlijk niet.

Hoelang duurt het paren ongeveer?
Soms zie je dat de Sea-Monkeys een paar weken achter elkaar aan elkaar vastzitten, geef ze op dat moment maar wat privacy.

Kunnen de Sea-Monkeys tijdens het paren gewond raken?
Meestal niet, maar soms gaat het er nogal wild aan toe.

Wat zijn die zaken die aan mijn Sea-Monkeys hangen? Zijn dat Sea-Monkeys testikels?
Uh nee, eigenlijk, dat zijn vrouwtjes met een eizakje.

Hoeveel is te veel? Ik ben bang dat er teveel Sea-Monkeys in het aquarium zitten.
Jouw aquarium kan gemakkelijk 100 Sea-Monkeys een thuis bieden, als het er meer worden gaat dat ten koste van de zuurstof.

De baby's zwemmen telkens naar het oppervlakte van het aquarium, kan dit?
Zij moeten wel. Baby Sea-Monkeys hebben nou eenmaal meer zuurstof nodig. Baby schildpadjes en baby dolfijntjes doen dit ook.

Wat zijn sea-monkeys
Sea-Monkeys zijn afstammelingen van de zoutwater garnaal, ze worden ook wel "Artemia NYOS" genoemd. Artemia is het soort waar ze toe horen net zoals de zoutwatergarnaal. NYOS is de afkorting voor New York Ocean Science Laboratorium waar ze ontwikkeld zijn.

Iemand in een dierenwinkel hield vol dat Sea-Monkeys gewoon zoutwatergarnalen waren, klopt dat?
Die persoon moet nodig deze site maar eens bezoeken.

Wat zijn de verschillen tussen de zoutwatergarnalen en de Sea-Monkeys?
Er zijn een aantal verschillen. Sea-Monkeys groeien veel groter en leven langer dan een gewone garnaal. Ze zijn ook een stuk actiever en kunnen trucjes aanleren, en dat kunnen gewone garnalen niet.

Kun je Sea-Monkeys in de zee vinden? Leven er geen zoutwatergarnalen in de oceaan?
Nee, je kunt je Sea-Monkeys alleen maar vinden in jouw Instant Life pakketje en in de Sea-Monkeys tank! Die garnalen leven alleen maar in zoutmeren en zoutstapels, maar jouw Sea-Monkeys zijn geen zoutwatergarnalen hoor! Ze horen tot hetzelfde soort, maar zijn compleet andere dieren.

Hoelang is mijn Instant Life pakketje houdbaar, voordat ik het gebruik?
Hoe lang is nooit vastgesteld, hoewel er Sea-Monkeys eitjes pas na decennia zijn uitgekomen! Als de eitjes eenmaal in het water zitten komen ze "wonderlijk" tot leven.

Waarom worden ze Sea-Monkeys genoemd?
Om hun speelse gedrag en het feit dat ze staartjes hebben!

Al mijn Sea-Monkeys zijn dood! Hoe kan ik ze weer tot leven wekken?
Er zijn nog steeds eitjes die nog niet zijn uitgekomen, op de bodem van jouw aquarium. Gooi het water dus niet weg!! Probeer dit eerst:
Lucht je aquarium ongeveer voor anderhalve week.
Kijk heel goed of er dan nieuwe baby Sea-Monkeys verschijnen.


Ik heb mijn aquarium een week gelucht en er zijn geen nieuwe Sea-Monkeys uitgekomen. Wat moet ik nu doen?
Laat al het water in jouw aquarium verdampen, dit duurt een paar weken. Voeg daarna gekookt of gedestilleerd water toe en een pakje waterzuiveraar. Wacht een paar dagen en dan zul je toch echt nieuwe baby's moeten zien.

Zijn Sea-Monkeys net zoiets als plankton?
Plankton zijn eencellige wezentjes. Sea-Monkeys hebben meerdere cellen.

Leuke Vragen
Zijn er voordelen om Sea-Monkeys te hebben?
Net als het hebben van een vis (of een lavalamp), is het hebben van Sea-Monkeys rustgevend. Zet het aquarium op je bureau en zie hoe je Sea-Monkeys lekker spelen. Ze zijn stil, makkelijk te verzorgen, hebben maar een keer per week eten nodig en je hoeft niet achter hun kont alles op te ruimen.

Noem eens wat gave Sea-Monkeys weetjes?
Ze ademen door hun tanden en de volwassenen hebben drie ogen!

Algemene Vragen
Ik ben de handleiding kwijt, hoe moet ik beginnen?
Voeg de waterzuiveraar toe aan jouw aquarium die gevuld is met gedestilleerd of gefilterd water. Roer dat ongeveer 60 seconden. Wacht 24 uur en voeg dan pas Instant Life toe aan het water. Roer dit ook 60 seconden. Na 5 dagen moet je voeding toevoegen met het smalle gedeelte van het maatschepje. Geef daarna een keer per week voeding op dezelfde manier.

Waarom moet ik 24 uur wachten voordat ik het Instant Life kan toevoegen?
Dat moet, zodat de waterzuiveraar alle bacterien en schadelijke stoffen kan filteren. Het water is dan pas gif en bacterie vrij.

Het is al een week geleden en ik zie nog steeds geen Sea-Monkeys, moet ik opnieuw beginnen?
Soms nemen de Sea-Monkeys alle tijd van de wereld om uit te komen. Normaal duurt het 72 uur. Ze zijn even groot als een speldenknopje dus je moet erg goed kijken!

Wat is al die zooi op de bodem van mijn aquarium? Zijn dat dode Sea-Monkeys?
Die zooi hoort bij hun ecosysteem, het zijn Sea-Monkeys vellen, afval en natuurlijk dode Sea-Monkeys. Sea-Monkeys vervellen ongeveer 7 keer in hun leven. Wat jij dus zag waren waarschijnlijk donker gekleurde schalen. Dode Sea-Monkeys lijken op normale Sea-Monkeys, alleen bewegen ze niet meer zoveel.

Wat is dat zwarte streepje op de rug van mijn Sea-Monkeys?
Hoewel ze lijken op race streepjes, is het eigenlijk voedsel in hun verteersysteem.

Zijn Sea-Monkeys schadelijk voor de andere dieren uit mijn omgeving?
Nee helemaal niet! Andere dieren kunnen schadelijk zijn voor de Sea-Monkeys. Dus kijk uit voor stropers!

Moet ik een speciale Sea-Monkeys aquarium gebruiken?
Nee, een schone pot van 1 liter inhoud kan hun huis ook zijn. Wij bieden ook een aantal aquariums aan met lichtjes, glow-in-the-dark details en ingebouwde zuurstofsystemen en geweldige achtergronden om meer toe te voegen aan het Sea-Monkeys avontuur.

Waarom lijken mijn Sea-Monkeys niet op diegene van de verpakking?
De tekeningen zijn bedoeld om het leuke van de Sea-Monkeys te laten zien, de grootte komt ook niet overeen want zo worden ze niet in de natuur gevonden.

Wat is het draadachtige staartje wat uit mijn Sea-Monkey komt?
Nou ehh. Dat is Sea-Monkey poep.

Het aantal Sea-Monkeys in mijn aquarium varieert van 2 tot 30! Wat is er aan de hand?
Overvoeding en het aquarium niet goed genoeg laten luchten is de meest voorkomende reden waarom de baby Sea-Monkeys niet volwassen worden. Als jouw water troebel is, voedt jij ze teveel. Probeer jouw aquarium elke dag voor ongeveer twee weken lang te luchten. Uiteindelijk zul je dan een groot aantal Sea-Monkeys volwassen zien worden!

Kan ik de Sea-Monkeys bij mijn vissen doen?
Alleen als jij ze aan je vissen wilt voeren!

Mijn Sea-Monkeys hebben verschillende kleuren, waarom is dat?
Dat komt omdat Sea-Monkeys van kleur kunnen veranderen! Hun kleuren verschillen van wit tot donkerrood.

Mijn Sea-Monkeys zitten aan elkaar geplakt, maar bewegen niet. Wat is er aan de hand?
Als jij ziet dat ze allebei "sikjes" onder hun kin hebben hangen, dan kijk je naar twee mannetjes die aan het vechten zijn.

Waarom vechten mijn Sea-Monkeys?
Net zoals andere dieren (inclusief mensen) zijn er verschillende redenen waarom Sea-Monkeys vechten, waarschijnlijk gaat het over wie de vrouwtjes mag bevruchten.

Moet ik de Sea-Monkeys uit elkaar halen als ze aan het vechten zijn?
Nee, je moet je nooit mengen in hun gevechten! Laat ze er maar zelf uitkomen!

Vechten de mannetjes?
Ja, dat is typisch mannetjesgedrag. Het zijn vechtertjes!

Vechten de vrouwtjes?
Nee, de vrouwtjes zijn meestal zeer fatsoenlijk en beschaafd.

Schoonmaken
Mijn aquarium heeft een heleboel zooi op de bodem, hoe kan ik dit schoonmaken?
Die zooi bevat Sea-Monkey eitjes en algen. Je hoeft dat niet schoon te maken, maar als je per se wilt kun je met behulp van de Aqua Leash de bodem schoonschrapen.
Vergeet niet om dan meer water toe te voegen aan het aquarium!

Moet ik de Sea-Monkey schalen verwijderen als zij die zijn verloren?
Dat is niet nodig, al het spul op de bodem van het aquarium horen bij het ecosysteem van de Sea-Monkeys.
Ik heb een laagje blauwgroene algen op de bodem van mijn aquarium, moet ik dit schoonmaken?
Dit zijn gewone algen die gewoonlijk verschijnen als jij het aquarium in een heldere lichtbron zet. Het is heel goed voor jouw Sea-Monkeys, het is dan net een grote salade voor hen. Maar als je wilt kun je het aqua
Leash gebruiken om het op te ruimen

Moet ik regelmatig het water vervangen?
Nee. Voeg alleen schoon, vers water toe zodat het niveau gelijk blijft. Het is niet nodig om het water te verschonen.

Noodgevallen
Ik heb per ongeluk het hele pakje voeding in het aquarium gegooid, wat moet ik nu doen?
Verwijder het snel! Zolang jouw Sea-Monkeys nog leven is er nog hoop. Zoek een schone pot om je Sea-Monkeys te verplaatsen. Maak gebruik van de Aqua Leash om water uit het midden van het aquarium te halen, aan de bovenkant drijft waarschijnlijk het voedsel, en doe dat in de nieuwe pot. Probeer zoveel mogelijk Sea-Monkeys te verplaatsen met de Aqua Leash. Doe daarna een koffiefilter of een stuk keukenrol over een andere schone pot, en schenk het water uit het aquarium door de filter. Zo filter je het water, maar helaas gaan er ook eitjes verloren op deze manier. Was je aquarium nu met schoon water, en doe het gefilterde water weer terug in je aquarium. Doe je levende Sea-Monkeys nu ook terug in het aquarium. Op hoop van zegen! .
Ik heb per ongeluk een van de pakketjes opgegeten, moet ik nu naar de dokter?
Nee, maar waar was je mee bezig? Het is niet erg smakelijk voor mensen, maar alle pakketjes (waterzuiveraar, Instant Life, Growth Food, etc.) zijn helemaal gifvrij. Als je allergisch zou zijn dan is dat de enige uitzondering.

Mijn Sea-Monkeys gaan dood! Wat kan ik doen?
De Sea-Monkeys levenscyclus loopt telkens anders, dus ook het aantal in jouw aquarium verandert telkens. Maar, het is natuurlijk mogelijk dat er een echt probleem is.
1. Geef je ze een keer per week eten met het smalle gedeelte van het maatschepje?
2. Is het water troebel? Het is namelijk mogelijk dat je ze teveel voeding hebt gegeven. Wacht totdat het water helderder wordt en ga dan pas door met voeden.
3. Is het water te warm? Het water moet op kamertemperatuur zijn.
4. Krijgen ze genoeg zuurstof? Zorg ervoor dat je aquarium een paar keer per week gelucht wordt.

Producten
Als je problemen hebt met jouw Sea-Monkeys kit (gebroken onderdelen etc.) zoek dan alstublieft meteen contact met de winkel waar je ze gekocht hebt of zoek direct contact met Sea-Monkeys Inc.

Wat is een Aqua Leash precies?
Een Aqua Leash is een hol pippetje waarmee je de Sea-Monkeys veilig kan verplaatsen van het ene aquarium naar het andere. Je kunt het ook gebruiken om je aquarium mee schoon te maken. Het is bij de meeste aquariums meegeleverd maar je kunt het ook bestellen via Transcience Corporation.

Hoe moet ik de Aqua Leash gebruiken?
Druk op de top, terwijl je het andere einde in het aquarium doet, en verwijder heel zachtjes jouw Sea-Monkeys (of iets anders), laat heel geleidelijk de top los.

Kan ik de Aqua Leash gebruiken om zuurstof toe te voegen aan het aquarium?
Ja, dat kan (al werkt er niets beter dan de Million Bubble luchtpomp). Plaats het open gedeelte in het aquarium, en druk op de top (om zuurstof naar binnen te brengen) en trek het weer terug en laat het topje los. Doe dit een paar keer achterelkaar.

Hoe moet ik mijn Aqua Leash schoonmaken?
Het is een goed idee om je Aqua Leash schoon te maken, zo voorkom je dat er geen bacterien in je aquarium kunnen komen. Gebruik een mild reinigingsmiddel, spoel het heel goed na en laat het goed drogen voordat je het weer gebruikt.

Wat is de Million Bubble Luchtpomp?


Hoe moet ik de Million Bubble luchtpomp gebruiken?


Kan de Million Bubble luchtpomp mijn Sea-Monkeys beschadigen?
Nee, je moet alleen voorzichtig zijn dat je de Sea-Monkeys niet plet. Heel harde bubbels zijn niet aanbevolen dus zorg voor kleine schattige bubbeltjes.

Wat als het heldere stukje plastic er van af valt?
Dat gebeurt niet. Maar als het wel gebeurt duw het dan maar weer op het pippetje.

Moet ik de Million Bubble luchtpomp schoonmaken?
Als je het schoonhoudt voorkom je dat er bacterien in het aquarium komen. Gebruik een kopje water en zuig een aantal keren het water op met de Million Bubble luchtpomp, zodat het water overal komt. Spoel het daarna heel goed om en laat het drogen voordat je het weer gebruikt. GEBRUIK GEEN DESINFECTEREND MIDDEL! Nooit. Dat menen wij serieus.

Wat zijn Sea-diamonds?
Glimmende, niet giftige kristallen die op edelstenen lijken, waarmee de Sea-Monkeys spelen en grotten mee bouwen. Na een tijdje gaan ze drijven, en het water lijkt dan vol te liggen met mysterieuze asteroiden.

Wat is een maatschepje?
Het tweekanten gevormde maatschepje is ontworpen om de juiste hoeveelheid voeding te kunnen toevoegen aan de Sea-Monkeys. Het smalle gedeelte is voor het voedsel en het brede gedeelte is voor het toevoegen van Plasma�.

Wat is het Magic Castle?
Het Magic Castle is een koepelvormig Sea-Monkeys aquarium met een kleurrijk kasteel op de bodem en alles wat je nodig hebt om dit magische onderwater koninkrijk te regeren. Een historische favoriet waarmee je echt je Sea-Monkeys koninkrijk kan laten zien!

Wat is Sea-Monkeys op Mars?
Het Marsaquarium is een koepelvormig aquarium waarin het landschap van Mars te vinden is, compleet met alles wat je nodig hebt voor een buitenaards avontuur, inclusief een Sea-Monkeys ruimteschip! Perfect voor Sea-Monkeys avonturiers.

Wat is de Sea-Monkeys Space Shuttle Expedition?
Sea-Monkeys hebben John Glenn begeleid in zijn ruimtelijke missies voor NASA, om dit te vieren hebben we de Space Shuttle Expedition ontwikkeld. Ontwikkeld in gelijkenis van de Discovery raket wordt het geleverd met alles wat je nodig hebt zoals een cockpitlicht zodat je s'nachts de Sea-Monkeys kunt bekijken!

Wat is de Ghostly Galleon?
De Ghostly Galleon is uitgevoerd met een glow-in-the-dark schipwrak, en alles wat je nodig hebt voor geestig vermaak! De Aqua leash, de Million Bubble luchtpomp, het oceaan zoeklicht, waterzuiveraar, Instant Life Eggs, voeding, Plasma 4, maatschepje en een officieel Sea-Monkeys handboek.

Wat is de Ocean Zoo?
De Ocean Zoo is onze Basis Sea-Monkeys set. Hiermee heb je alles wat je nodig hebt, zoals waterzuiveraar, Instant Life Eggs, voeding, maatschepje en het officiele Sea-Monkeys handboek zodat je direct kunt beginnen met je Amazing Sea-Monkeys avontuur.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
 -
In action...

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Er bestaat ook zoiets als teveel informatie :|

Hier ging die South Park aflevering dus over. Daarin droomt Eric Cartman erover om koning van de Sea People te worden. [Big Grin]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
loco_coco
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor loco_coco     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik heb een aantal vraagjes
1. moet je de 1e en de 2e pakje helemaal opmaken
2.is om het aquariumje te vullen bronwater beter dan kraanwater.
3.gaan van het licht van ghostly galleon de sea monkeys sneller groeien.
4.wat is plasma en wat is het verschil van plasma 1,2,3
5.ze hebben het op andere forums soms over het kweken van kleuren kan dat en hoe doe je dat
6.mijn aquarim zijn alle grote seamonkeys dood gegaan en hele kleintjes hebben er wel een paar maand in gezwommen zonder te groeien weet u hoe dat kan(er kwamen ook geen groten meer)
7.helpt snel groeivoer.

alvast bedankt [Smile]

Berichten: 1 | Plaats: nieuw-buinen | Geregistreerd: Jan 2011  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Nakytha
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Nakytha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kan je sea monkeys ook bij normale vissen plaatsen want ik vind dat ze te weinig ruimte hebben

--------------------
Nakytha

Berichten: 1 | Plaats: Den Haag | Geregistreerd: Mei 2020  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS