Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » Liefde » Het verschil tussen mannen en vrouwen (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 4 pagina's: 1  2  3  4   
Auteur Onderwerp: Het verschil tussen mannen en vrouwen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Dit onderwerp is eigenlijk na aanleiding van een discussie in de kroeg. Wat is het verschil tussen mannen en vrouwen.

En ja, dit is wel generaliserend, dus het zal voor jouzelf misschien niet kloppen, maar de dingen die over het algmeen (dus gemiddeld) zo zijn, die kun je dus hier vermelden.


Gisteren kwamen we op deze discussie eigenlijk doordat we gingen kijken waarover we zaten te praten. Wij hadden het over het heelal de sterren het ontstaan van de wereld etc. en toen vonden wij dit dus een typisch mannen onderwerp.
Budha zei dat dit voortkwam omdat de mannen van oudsher verkenners zijn. En de vrouwen verzorgers. Een gesprek in de kroeg tussen vrouwen, zal dus veel meer gericht zijn op henzelf.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wat ook een groot verschil is, is het ruimtelijke inzicht dat mannen beter schijnen te hebben dan vrouwen.

Het bekende voorbeeld is de kaartlezende vrouw, die de kaart alle kanten op begint te draaien, en dan nog steeds er te laat achter komt dat de afslag gemist is.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Onderzoek: Vrouwen kunnen beter met babies praten dan mannen.

(Sorry engels)
Women really are better at baby talk than men. When talking in the coochy-coo baby-speak that parents often use with their infants, mothers' utterances are less ambiguous than fathers'.

And though it is practically impossible to know what babies make of it all, this suggests that infants may find their mothers easier to understand.

We know that babies pick up on the "affect" or emotional content of speech rather than the actual words, says Gerald McRoberts, a psychologist at Lehigh University in Bethlehem, Pennsylvania. But it is still unclear precisely how adults use various acoustic properties in their voice, such as rhythm, pitch and stress, to communicate different meanings to infants.

So McRoberts, and Malcolm Slaney of IBM's Almaden Research Center in San Jose, California, designed a computer program to evaluate the properties of the speech parents use as they talk to their children.


Approving or disapproving


They then asked six sets of parents to play with their infants and make approving or disapproving comments designed either to encourage the child, or to warn them to stay away from dangerous objects such as sharp instruments or electrical appliances.

When the program analysed the acoustic properties of nearly 700 excerpts of speech, it correctly distinguished between approving or disapproving comments 80 per cent of the time. But to the researchers' surprise, the program correctly identified 12 per cent more of the comments made by the mothers, suggesting that women use less ambiguous sounds than men to convey to babies what they mean.

McRoberts admits it is possible that men communicate as effectively as women, but do so using speech characteristics that the program failed to pick up. Or they may have been less relaxed in the lab. But the experiment does show unequivocally that the mothers and fathers talked to children differently.

The only way to be sure whether babies can tell the difference would be to "ask" them - for instance, by seeing how they respond to voices as their acoustic parameters are systematically changed.

This would be difficult for many reasons, says McRoberts. "Not the least of which is that you can make a baby smile or laugh lots of times in an experiment but you can only make them cry once - then it's all over."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Geen vrouwen die hier iets over willen zeggen [Smile]


Wat klinkt alles toch goed bij een biertje [beerchug]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
vitamin
Moderator


Beoordeeld:
5
Icoon 13 geplaatst      Profiel voor vitamin   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
(Sorry engels)
Women really are better at baby talk than men. When talking in the coochy-coo baby-speak that parents often use with their infants, mothers' utterances are less ambiguous than fathers'.

coochy-coo -> daar heb ik zooooooooo'n hekel aan [Confused]

--------------------
Blablabla

Berichten: 425 | Plaats: Noord-Holland -> Velsen | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
QstevenQ
Miauw


Beoordeeld:
5
Icoon 14 geplaatst      Profiel voor QstevenQ     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van vitamin:
quote:
Origineel van NiMS:
(Sorry engels)
Women really are better at baby talk than men. When talking in the coochy-coo baby-speak that parents often use with their infants, mothers' utterances are less ambiguous than fathers'.

coochy-coo -> daar heb ik zooooooooo'n hekel aan [Confused]
hihihihi [Big Grin]
Berichten: 238 | Plaats: Almere | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van vitamin:
[QUOTE]Origineel van NiMS:
coochy-coo -> daar heb ik zooooooooo'n hekel aan [Confused]

Dat wordt nu toch ook niet meer tegen je gezegd toch?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
vitamin
Moderator


Beoordeeld:
5
Icoon 2 geplaatst      Profiel voor vitamin   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van vitamin:
[QUOTE]Origineel van NiMS:
coochy-coo -> daar heb ik zooooooooo'n hekel aan [Confused]

Dat wordt nu toch ook niet meer tegen je gezegd toch?
wehehe, nee dan werd ik helemaal gek.
Maar vaak als vrouwen/meisjes van die kleine baby-tjes zien gaan ze zo 'dommig' doen en dat kan ik niet uitstaan!!

--------------------
Blablabla

Berichten: 425 | Plaats: Noord-Holland -> Velsen | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van vitamin:
Maar vaak als vrouwen/meisjes van die kleine baby-tjes zien gaan ze zo 'dommig' doen en dat kan ik niet uitstaan!!

Maar het blijkt dus nu wel degelijk nut te hebben. Dus ja, de ontwikkeling kun je niet tegenhouden.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
vitamin
Moderator


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor vitamin   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Maar het blijkt dus nu wel degelijk nut te hebben. Dus ja, de ontwikkeling kun je niet tegenhouden.

dat zou je anders nie zeggen als je dat zo ziet en hoort [Razz]

--------------------
Blablabla

Berichten: 425 | Plaats: Noord-Holland -> Velsen | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maar eh, Karen, want zijn dan volgens jou de verschillen tussen mannen en vrouwen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij hier geen mening over hebt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
vitamin
Moderator


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor vitamin   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
OVER HET ALGEMEEN zullen er natuurlijk wel verschillen bestaan, ik merk echter zelf amper verschillen qua gedrag/innerlijk.

--------------------
Blablabla

Berichten: 425 | Plaats: Noord-Holland -> Velsen | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hoe vind jij dan dat vrouwen boven de 30 auto rijden karen?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
vitamin
Moderator


Beoordeeld:
5
Icoon 2 geplaatst      Profiel voor vitamin   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Hoe vind jij dan dat vrouwen boven de 30 auto rijden karen?

geen idee, ik zit zo goed als nooit bij vrouwen boven de 30 in de auto geloof ik, behalve dan bij mijn mams en die rijdt wel ok hoor.
Maar er zullen vast wel uitzonderingen zijn ?
Ik vind t maar een vreemde vraag

--------------------
Blablabla

Berichten: 425 | Plaats: Noord-Holland -> Velsen | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van vitamin:
quote:
Origineel van NiMS:
Hoe vind jij dan dat vrouwen boven de 30 auto rijden karen?

Ik vind t maar een vreemde vraag
Mannen? Is dit een vreemde vraag?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 4 pagina's: 1  2  3  4   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS