geplaatst
Slate, een van de oudste nog bestaande e-zines, beweert als een van de weinige internetpublicaties winst te maken met advertenties. Maar cijfers ontbreken geheel.
The New York Times schrijft dat het door Microsoft gesponsorde e-zine in het eerste kwartaal van dit jaar meer geld binnenkreeg dan het uitgaf. Maar in het artikel worden geen cijfers genoemd.
Volgens de krant komt de vermeende winst voort uit toenemende advertentie-inkomsten. Tegelijkertijd verdubbelde het verkeer naar de site, waarbij de opname in Microsofts MSN-netwerk ongetwijfeld van invloed zal zijn geweest.
'Ik heb het altijd al gezegd,' liet Microsoft-oprichter Bill Gates in The New York Times weten. 'In de loop der jaren hebben we de formule van Slate steeds verbeterd. Het grote aantal lezers dat we vandaag de dag hebben, heeft ons voorbij het 'break even'-punt gebracht en de aantallen zullen blijven groeien,' aldus Gates.
Dat cijfers ontbreken, is jammer, maar nog belangrijker is te weten hoeveel van de advertentie-inkomsten van Microsoft komen en/of door MSN worden doorgeplaatst op Slate, in grote contrcten die MSN afsluit.
Maar gelukkig is Microsoft tevreden met Slate, waarmee het goed gaat. Volgens hoofdredacteur Jacob Weisberg is de snelheid van publiceren de 'killer app' van Slate. 'We geven in "real time" de analysekwaliteit van een weekblad'.
Microsoft investeerde de afgelopen zeven jaar een slordige 20 miljoen dollar in de publicatie. Scepticus Matt Drudge vraagt zich af wanneer Slate al dat geld terug gaat betalen.
Het andere grote journalistieke e-zine in de VS, Salon.com, dat het moest stellen zonder steun van de rijkste man op aarde, moet nog altijd regelmatig zijn hand ophouden bij zowel investeerders als lezers.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |