Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Gates: 'Slate maakt winst'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Gates: 'Slate maakt winst'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Slate, een van de oudste nog bestaande e-zines, beweert als een van de weinige internetpublicaties winst te maken met advertenties. Maar cijfers ontbreken geheel.

The New York Times schrijft dat het door Microsoft gesponsorde e-zine in het eerste kwartaal van dit jaar meer geld binnenkreeg dan het uitgaf. Maar in het artikel worden geen cijfers genoemd.

Volgens de krant komt de vermeende winst voort uit toenemende advertentie-inkomsten. Tegelijkertijd verdubbelde het verkeer naar de site, waarbij de opname in Microsofts MSN-netwerk ongetwijfeld van invloed zal zijn geweest.

'Ik heb het altijd al gezegd,' liet Microsoft-oprichter Bill Gates in The New York Times weten. 'In de loop der jaren hebben we de formule van Slate steeds verbeterd. Het grote aantal lezers dat we vandaag de dag hebben, heeft ons voorbij het 'break even'-punt gebracht en de aantallen zullen blijven groeien,' aldus Gates.

Dat cijfers ontbreken, is jammer, maar nog belangrijker is te weten hoeveel van de advertentie-inkomsten van Microsoft komen en/of door MSN worden doorgeplaatst op Slate, in grote contrcten die MSN afsluit.

Maar gelukkig is Microsoft tevreden met Slate, waarmee het goed gaat. Volgens hoofdredacteur Jacob Weisberg is de snelheid van publiceren de 'killer app' van Slate. 'We geven in "real time" de analysekwaliteit van een weekblad'.

Microsoft investeerde de afgelopen zeven jaar een slordige 20 miljoen dollar in de publicatie. Scepticus Matt Drudge vraagt zich af wanneer Slate al dat geld terug gaat betalen.

Het andere grote journalistieke e-zine in de VS, Salon.com, dat het moest stellen zonder steun van de rijkste man op aarde, moet nog altijd regelmatig zijn hand ophouden bij zowel investeerders als lezers.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS