Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Sms met 'prijs' blijkt spam te zijn

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Sms met 'prijs' blijkt spam te zijn
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Sinds enkele maanden worden verschillende Nederlanders verrast per voicemail of per sms dat zij bedrag van 400 euro hebben gewonnen. Om de prijs te ontvangen moeten zij naar de zogenaamde TET-hotline bellen, een betaald nummer.

De personen in kwestie ontvingen een sms’je op hun vaste telefoon met daarin de tekst dat zij een waardecheque hadden gewonnen ter waarde van 500 euro. Om de prijs te incasseren, moesten zij binnen 48 uur naar een 0900-nummer bellen en een aantal vragen beantwoorden. Aan het einde van het gesprek moest men een sms-bericht naar een Duits nummer sturen. Op het FOK!forum vertellen verschillende FOK!-ers dat zij zo'n smsje hebben gehad. Ook op het Tros Radar forum klagen mensen over de nepprijs.

Uit navraag bij de OPTA blijkt dat het bedrijf 'Vocalis Telecom Licences GmbH' achter de sms’jes zit. Het bedrijf zou volgens de Kamer van Koophandel in Broek op Langedijk gevestigd zijn. Hoelang het bedrijf nog sms’jes gaat versturen is onbekend.

Plaat het maar ff hierneer aangezien je hier over kunt praten:P Maar iemand hier last van gehad?
Hier bij ons ging gistere de telefoon met een bericht dat mijn moeder 400 € had gewonnen, maar dan moest ze wel trugbellen ofzoiets...erg vaag allemaal

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nix gehad.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ja het vage was mijn moeder neemt de telefoon op (huistelefoon) en meteen kwam er een stem die begon te praten...heel vaag iig
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Apart. Ze werd dus zomaar opgebeld?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Apart. Ze werd dus zomaar opgebeld?

Ja...het leek net als je een sms stuurt naar een vaste telefoon alleen hoorde je niet van wie die vandaan kwam...maar vindt zoiets niet kunne eerlijk gezegd.
Spam via inet en mail is al er...nu ook al op (vaste) telefoons [Mad]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik had dat op de vaste lijn dat ze opbelde dat we iets hadden gewonnen en naar een bepaald nummer moesten bellen

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
niet gedaan neem ik aan?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS