Dit is onderwerp Sms met 'prijs' blijkt spam te zijn in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000451.html

Gereageerd door LilWiz op :
 
Sinds enkele maanden worden verschillende Nederlanders verrast per voicemail of per sms dat zij bedrag van 400 euro hebben gewonnen. Om de prijs te ontvangen moeten zij naar de zogenaamde TET-hotline bellen, een betaald nummer.

De personen in kwestie ontvingen een sms’je op hun vaste telefoon met daarin de tekst dat zij een waardecheque hadden gewonnen ter waarde van 500 euro. Om de prijs te incasseren, moesten zij binnen 48 uur naar een 0900-nummer bellen en een aantal vragen beantwoorden. Aan het einde van het gesprek moest men een sms-bericht naar een Duits nummer sturen. Op het FOK!forum vertellen verschillende FOK!-ers dat zij zo'n smsje hebben gehad. Ook op het Tros Radar forum klagen mensen over de nepprijs.

Uit navraag bij de OPTA blijkt dat het bedrijf 'Vocalis Telecom Licences GmbH' achter de sms’jes zit. Het bedrijf zou volgens de Kamer van Koophandel in Broek op Langedijk gevestigd zijn. Hoelang het bedrijf nog sms’jes gaat versturen is onbekend.

Plaat het maar ff hierneer aangezien je hier over kunt praten:P Maar iemand hier last van gehad?
Hier bij ons ging gistere de telefoon met een bericht dat mijn moeder 400 € had gewonnen, maar dan moest ze wel trugbellen ofzoiets...erg vaag allemaal

 
Gereageerd door NiMS op :
 
Nix gehad.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
ja het vage was mijn moeder neemt de telefoon op (huistelefoon) en meteen kwam er een stem die begon te praten...heel vaag iig
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Apart. Ze werd dus zomaar opgebeld?
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Apart. Ze werd dus zomaar opgebeld?

Ja...het leek net als je een sms stuurt naar een vaste telefoon alleen hoorde je niet van wie die vandaan kwam...maar vindt zoiets niet kunne eerlijk gezegd.
Spam via inet en mail is al er...nu ook al op (vaste) telefoons [Mad]
 
Gereageerd door misterm op :
 
ik had dat op de vaste lijn dat ze opbelde dat we iets hadden gewonnen en naar een bepaald nummer moesten bellen
 
Gereageerd door NiMS op :
 
niet gedaan neem ik aan?
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS