Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Vrouwen rijden beter!

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Vrouwen rijden beter!
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het is eindelijk bewezen: de autosleutels horen in een vrouwen handtas thuis. De mythe dat vrouwen slechtere chauffeurs zijn dan mannen is nu voor eens en voor altijd aan diggelen geslagen. Meer nog: een van de grootste verkeersstudies ooit heeft aan het licht gebracht dat vrouwen beter rijden dan mannen.

Uit de ongevallenstatistieken van de Weense "Organisation for Road Safety" is gebleken dat vrouwen minder vaak brokken maken dan mannen. Minder dan vijfendertig procent van de ongevallen worden door een vrouwelijke chauffeur veroorzaakt.

Vooral de jonge mannen doen het niet goed in de studie: het verschil met hun leeftijdsgenoten van de andere sekse was nog afgetekender. Vrouwen zouden beter een voertuig kunnen besturen omdat ze eerder de neiging hebben voorzichtig te zijn. Mannen zouden zichzelf te veel overschatten. Toch nog een macho in huis die niet overtuigd is? Herinner hem dan gewoon aan een aantal wilde maar nooit uitgevoerde plannen en de zaak kan voor eens en altijd gesloten worden.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bron?
Ow wacht Weense organisaties vertrouw ik niet [Razz]
Wil een wetenschapelijke bron hebbe met statistieken en feiten [Big Grin] [Crazy]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik wou net zeggen, want het percentage mannelijke en vrouwelijke weggebruikers wordt hier niet vermeld.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Heren heren Ik weet dat het moeilijk vppr jullie is [frusty] maar geef het nou maar toe wij vrouwen rijden gewoon beter. [Razz]

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Maria:
Heren heren Ik weet dat het moeilijk vppr jullie is [frusty] maar geef het nou maar toe wij vrouwen rijden gewoon beter. [Razz]

in oostenrijk ja [Razz]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Maria:
Heren heren Ik weet dat het moeilijk vppr jullie is [frusty] maar geef het nou maar toe wij vrouwen rijden gewoon beter. [Razz]

Nee tuurlijk niet. Stel je hebt 100 autorijders.
Daarvan zijn 20 vrouwen en 80 mannen.
18 mannen krijgen een ongeluk en 6 vrouwen.

Dat betekend dus dat van de autorijders 18% mannelijk een ongeluk krijgen en 6% vrouwen.

Maar ga je in echte percentages kijken dan betekend dat 22,5% mannen een ongeluk hebben gehad (18/80x100) maar dat 30% van de vrouwen (6/20x100) ook een ongeluk heeft gehad!

Dit percentage is dus wel degelijk hoger!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Dit onderzoek bewijst dus dat de gemiddelde vrouw minder brokken maakt dat gastjes van net 18.

Wees er maar trots op [Confused]


Als het aantal gevallen van niet gerapporteerde parkeerschade zou kunnen worden meegenomen zou de uitslag wellicht nog net iets anders zijn geweest [Wink]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hahahahahahaaa die laatste opmerking is gewoon te mooi [Razz]

ze hebben ook van die parkeer alarmpjes uitgevonden voor de vrouwen [Razz]

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS