Dit is onderwerp Vrouwen rijden beter! in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000430.html

Gereageerd door Maria op :
 
Het is eindelijk bewezen: de autosleutels horen in een vrouwen handtas thuis. De mythe dat vrouwen slechtere chauffeurs zijn dan mannen is nu voor eens en voor altijd aan diggelen geslagen. Meer nog: een van de grootste verkeersstudies ooit heeft aan het licht gebracht dat vrouwen beter rijden dan mannen.

Uit de ongevallenstatistieken van de Weense "Organisation for Road Safety" is gebleken dat vrouwen minder vaak brokken maken dan mannen. Minder dan vijfendertig procent van de ongevallen worden door een vrouwelijke chauffeur veroorzaakt.

Vooral de jonge mannen doen het niet goed in de studie: het verschil met hun leeftijdsgenoten van de andere sekse was nog afgetekender. Vrouwen zouden beter een voertuig kunnen besturen omdat ze eerder de neiging hebben voorzichtig te zijn. Mannen zouden zichzelf te veel overschatten. Toch nog een macho in huis die niet overtuigd is? Herinner hem dan gewoon aan een aantal wilde maar nooit uitgevoerde plannen en de zaak kan voor eens en altijd gesloten worden.
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Bron?
Ow wacht Weense organisaties vertrouw ik niet [Razz]
Wil een wetenschapelijke bron hebbe met statistieken en feiten [Big Grin] [Crazy]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ik wou net zeggen, want het percentage mannelijke en vrouwelijke weggebruikers wordt hier niet vermeld.
 
Gereageerd door Maria op :
 
Heren heren Ik weet dat het moeilijk vppr jullie is [frusty] maar geef het nou maar toe wij vrouwen rijden gewoon beter. [Razz]
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Maria:
Heren heren Ik weet dat het moeilijk vppr jullie is [frusty] maar geef het nou maar toe wij vrouwen rijden gewoon beter. [Razz]

in oostenrijk ja [Razz]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Maria:
Heren heren Ik weet dat het moeilijk vppr jullie is [frusty] maar geef het nou maar toe wij vrouwen rijden gewoon beter. [Razz]

Nee tuurlijk niet. Stel je hebt 100 autorijders.
Daarvan zijn 20 vrouwen en 80 mannen.
18 mannen krijgen een ongeluk en 6 vrouwen.

Dat betekend dus dat van de autorijders 18% mannelijk een ongeluk krijgen en 6% vrouwen.

Maar ga je in echte percentages kijken dan betekend dat 22,5% mannen een ongeluk hebben gehad (18/80x100) maar dat 30% van de vrouwen (6/20x100) ook een ongeluk heeft gehad!

Dit percentage is dus wel degelijk hoger!
 
Gereageerd door Budha op :
 
Dit onderzoek bewijst dus dat de gemiddelde vrouw minder brokken maakt dat gastjes van net 18.

Wees er maar trots op [Confused]


Als het aantal gevallen van niet gerapporteerde parkeerschade zou kunnen worden meegenomen zou de uitslag wellicht nog net iets anders zijn geweest [Wink]
 
Gereageerd door misterm op :
 
hahahahahahaaa die laatste opmerking is gewoon te mooi [Razz]

ze hebben ook van die parkeer alarmpjes uitgevonden voor de vrouwen [Razz]
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS