Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Jongen na poging euthanasie overleden

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Jongen na poging euthanasie overleden
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De ernstig verlamde 22-jarige Vincent Humbert uit Frankrijk is overleden. De jongen lag sinds woensdag in coma nadat zijn moeder hem een overdosis slaapmiddelen had gegeven.

Dat is vrijdag in justitionele kringen in Berck-sur-Mer vernomen. Vincent lag al sinds september 2000 volledig verlamd in het ziekenhuis.

De politie had zijn moeder Marie Humbert (48) donderdag gearresteerd, omdat zij heeft geholpen bij deze poging tot euthanasie. Toen een arts merkte dat ze een overdosis in het infuus van Vincent had gedaan, werd de zoon in coma naar de afdeling intensieve zorg gebracht. Marie Humbert is donderdag met haar eigen toestemming opgenomen in een ziekenhuis.

Vincent raakte door een verkeersongeluk in september 2000 volledig verlamd. Sindsdien lag hij in het ziekenhuis aan een infuus. Hij kon niet meer spreken en was vrijwel blind.

Alleen zijn duim kon hij nog een beetje bewegen. Op die manier heeft hij zijn moeder letter voor letter een tweehonderd pagina's dik boek gedicteerd. Daarin legde hij zijn hopeloze situatie uit en vroeg hij toestemming om te sterven. Dat boek was donderdag verschenen.

Eerder had Vincent op die manier ook een brief geschreven aan president Chirac. Hij vroeg de president daarin zijn moeder toestemming te geven hem het leven te ontnemen. "Zij heeft mij het leven gegeven, laat haar mij nu het cadeau van de dood geven. Zelf kan ik het niet", schreef Vincent.

Chiracs antwoord was afwijzend, omdat euthanasie in Frankrijk is verboden. Ook kregen de Humberts geen toestemming naar een ander land te gaan waar euthanasie wel mogelijk is.

De afgelopen weken hakten moeder en zoon de knoop door. Marie zou haar zoon hoe dan ook helpen te sterven.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS