Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Alcohol maakt niet inpulsiever

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Alcohol maakt niet inpulsiever
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mensen die een avond doorzakken en vervolgens hun verantwoordelijke gedrag wijten aan de alcohol, moeten een nieuwe smoes gaan bedenken. Volgens Canadese onderzoekers zorgt alcohol er juist voor dat mensen eerder doordachte beslissingen nemen dan impulsieve. Dat meldt de Canadese Krant National Post.

De verrassende conclusie komt uit onderzoek van psychologen van de Queen's University in Kingston, een plaats in de Canadese provincie Ontario. Voor de studie werden mannelijke studenten verdeeld in drie groepen, namelijk een nuchtere groep, een dronken groep en een controlegroep. De mensen in de controlegroep kregen drankjes met een alcoholsmaakje, maar er zat te weinig alcohol in om hen dronken te krijgen.

Vervolgens werd alle deelnemers ruim twintig euro geboden. Ze kregen echter ook de mogelijkheid om het dubbele te krijgen, maar dat zouden ze dan later pas ontvangen. Opvallend genoeg gingen de nuchtere studenten eerder dan hun dronken medestudenten voor de twintig euro.

"We weerleggen de heersende opvatting dat mensen zich impulsiever gedragen als ze alcohol op hebben", aldus onderzoekleidster Catherine Ortner. Volgens Ortner duidt de conclussie er zelfs op dat alcohol ervoor zorgt dat mensen beter nadenken over hun beslissingen.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ja he....ik moet ergens toch wel de schuld aangeven van me houding dan waarin ik me verkeer [Frown] [Frown]

Nu is het dan niet meer hak op de tak dingen verwijten aan alcohol dus

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Waarschijnlijk waren die dronken studenten in de veronderstelling dat ze de rekening nog moesten betalen, en dan is die 40 euro best handig.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS