Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » De Kroeg » Vakantie Turkije 2002 (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: Vakantie Turkije 2002
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hallo allemaal, hier even een bericht voor alle mensen dıe geinsteresseerd zijn in hoe mijn vakantie tot nu toe is verlopen. Ik zit nu ın een turks internet cafe, en het duurt nog een weekje voordat ik weer in NL ben, maar hier maar even een tussentijds verslagje.

Zaterdag
6:00 opstaan om om 7:15 de trein vanaf amersfoort richting schiphol te nemen. Helaas een uur vertraging maar uiteindelijk zijn we om 15:00 op het vliegveld. Daar onze koffers gepakt, en richting het appartement.
Appartement is vrij krakkemikkig, en heeft een zwembad van ongeveer 4 bij 8, maar goed het went heel gauw. Ook is het erg lekker om in het zwembad te springen, want het is echt veels te heet hier. In iedergeval 's avonds met het welkomst diner meegedaan, en gehoord wat er allemaal te zien en te doen is. Daar lekker gegeten en wilden toen weer terug naar ons appartement. Ons appartement licht alleen in een ander dorpje (Gumbet) dan waar we waren (Bodrum), dus gingen we daar met het lokale openbare vervoer terug naar Gumbet. Het lokale vervoer zijn daar zogenaamde Domus busjes, en dat zijn 12 persoons busjes die dan continu heen en weer rijden. Je betaalt daar 900.000 lira (+/- 56 euro cent) pp voor, dus das nix. Wij dus met zo'n domus busje richting Gumbet en stappen daar uit in het centrum. Alleen hadden we geen idee waar ons appartement was. Wij daar aan mensen vragen, en die sturen ons van hot naar her. Dus na 30 minuten toch maar een taxi genomen. Zitten we in die taxi en na 15 minuten rondjes rijden (hij wist dus ook niet waar die moest wezen) maar even de reisleiding gebeld. Uiteindelijk zijn we aangekomen en zijn we gaan pitten.

Zondag
Het was echt mega heet, dus de hele dag aan het zwembad gelegen. 'S avonds rondje door Gumbet gelopen om te kijken wat daar allemaal te doen is.

Maandag
Stranddag. Wij naar het Gumbet strand, maar helaas was dit kiezel strand en zaten er planten in het water. Wij hebben dus niet veel in het water gelegen, maar gelukkig hadden we een strandstoel met schaduw.

Dinsdag: Adventure tour
's ochtends om 8:00 werden we opgehaald met een landrover om door het binnenland van Turkije te trekken. Was echt heel erg gaaf. Tussen de middag op bezoek in een typisch turks dorpje en daar gegeten bij een typisch turks gezin. Tegen de avond zijn we nog te voet door een canyon heen getrokken.

Woensdag
Stranddag. Met het propbusje zijn we een dorpje(Bitez) verderop gegaan om daar naar het strand toe te gaan. Het was ietsjes beter, maar helaas nog steeds kiezel. Daar hadden ze ook strandstoelen met paracollen dus zijn we daar de hele dag gebleven.

Donderdag en Vrijdag
Dit was een een 2 daagse excursie naar Efese en Permukkele. Efese is een stad die door bijna iedereen bezet is (grieken, romeinen, ...) en er is heel veel van over gebleven. De stad is bijna volledig uit marmer opgebouwd. Er ligt nog steeds 65% onder de grond (is nog niet opgegraven) maar is nu al extreem mooi om te zien. Na het bezoek aan Efese zijn we op weg gegaan naar Permukkele. 's Avonds zijn we op stap geweest in een lokale discotheek van Permukkele. Echt grappig om in een niet toeristisch dorpje te gaan stappen. Helaas waren de prijzen niet toeristisch (2 euro 50 voor een biertje) maar dat mocht de pret niet drukken.
De volgende dag (vrijdag) zijn we op bezoek gegaan in Permukkele. Hier zijn bergen te zien die volledig zijn opebouwd uit het kalk dat in het water zit. Het effect hiervan is dat deze bergen volledig wit zijn. Het is wel raar om met 45 graden sneeuw witte bergen te zien.

Zaterdag
Veels te heet om iets te doen, dus overdag in het zwembad gebleven. 's avond richting Bodrum om daar te eten, en te gaan stappen in de Halikarnas. Dit is DE discotheer van Bodrum. De entree was met 22 euro p.p. heel duur, maar het was het wel waard. Het is een openlucht discotheek waar verschillende shows worden gegeven. Die avond was er ook een schuimparty, wat erg leuk was. De muziek was heel gevarieerd (top 40, r&b, turks) maar op het laatst was er een engelse DJ. Deze draaide relaxte club muziek. Helaas geen hardstyle, maar daar had ik me ook niet op ingesteld.

Zondag
Vandaag overdag niet zo veel gedaan. Lekker aan het zwembad gelegen. Rond 17:00 zijn we naar de Hamam gegaan, en dit is een Turks badhuis. Echt heel relaxed, met aan het einde nog een lekkere olie massage van 20 min. Echt heerlijk! Al mijn spiertjes zijn heerlijk los. Alleen ben ik nu vrij moe, en ik ga dus zo heerlijk naar bedje toe.

Ok lieve mensen, hier was mijn vakantie verslagje tot nu toe. Als ik terug ben zal ik hier nog een berichtje plaatsen van de rest van de week, en zal ik ook de gemaakte foto's online zetten [Smile] .

Dikke vakantie kuz aan iedereen, en tot over een weekje...

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Fraggel
Becoming Member


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Fraggel     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hé Sjuul, mijn eerste post op je forum! [Big Grin]
Goed om te horen dat je een leuke vakantie hebt. Lijkt mij nu toch ook wel lekker om een beetje in de zon te liggen en zo. Maar ja, ik zit thuis om het ford te bewaken zoals pa altijd zegt [Smile]
Met jullie huis is ook alles goed gegaan. Geen diefstal of vernieling [Razz] . De planten hebben het ook aardig overleefd geloof ik.

Berichten: 11 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Aug 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hee Sjuul!

Leuk om te lezen dat jullie je zo vermaken. Hoe goed kunnen jullie daar nou terecht met euro's? En bevalt het eten? Het zijn trouwens Dolmus busjes.

Nog wat gehad aan de Lonely Planet [Smile]

Gr. Budha

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hallo luitjes ik ben weer terug!
Ook de 2e week was super! Ik heb geen zin om een heel verhaaltje te kletsen, dus ik noem even kort wat we de 2e week hebben gedaan.
Jeep-Safari, Night Cruise, Kroegentocht, Relax Cruise, Strand en zwembad.
Ook deze week was echt super tof! Echt de vakantie is veels te snel voorbij gegaan. Maar goed, ik ga nog even de foto's hierbij plaatsen als ze af zijn (donderdag) dus blijf hier gewoon af en toe eens kijken [Wink] .

Ik ga nu even op de rest van het forum kijken, om te zien wat ik allemaal gemist heb.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ok allemaal, Foto tijd [Big Grin] !
Geniet van de leuke plaatjes, en mocht je willen reageren en je bent nog niet lid, klik dan even op register [Wink] (bovenaan).

Klik op het kleine foto'tje om de plaatjes in het groot te bekijken. Veel plezier!

[ 24-08-2002, 15:18: Message edited by: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Welkomst Diner
De eerste avond met z'n allen eten. Erg gezellig, en meteen kennis gemaakt met het liedje tjatjatja. (Step to the left, step to the right)
 -

Zwembad Apartement
 -
Kijk eerst maar eens op de foto. Hij was echt niet groter [Roll Eyes] . Maar goed, voor de afkoeling was het een prima plek om in te zijn. We hebben dus ook veelvuldig in dit watertje rondgedobbert.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Adventure tour - Op bezoek in het dorpje
Tijdens de adventure tour, gingen we op bezoek in een turks dorpje. Daar hebben we bij 2 hele lieve mensen gegeten, die al het eten uit hun eigen moestuintje hadden gehaald. De man en vrouw waren al hun hele leven bij elkaar maar dat werd in eerste instantie niet goedgekeurd door haar ouders, omdat hij niet zo rijk was. Ze heeft toen een brief geschreven aan haar ouders waarin ze dreigde zelfmoord te plegen, als ze niet met hem moch trouwen. Uiteindelijk hebben haar ouders toegegeven en ze zijn nu nog steeds gelukkig met elkaar.
 -  -  -  -

In dit dorpje verbouwden ze ook tabak, die daar wordt geregen en gedroogd. Wij mochten meehelpen met rijgen. De mensen die daar waren, wilde dat ik in het dorp bleef, en dan zouden ze een kameel naar mijn familie sturen, en dan kreeg ik er nog een paar vrouwen bij ook. (Ik heb dit maar niet gedaan)

 -  -

[ 24-08-2002, 15:35: Message edited by: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Adventure Tour - De canyon
Na het bezoek aan het dorpje zijn we door een canyon gelopen. Het kleine stipje op de rots foto is de begeleider, die een foto aan de overkant van ons ging maken. Het was alleen niet de bedoeling dat hij daar heen ging, want iemand had voor de grap gezegd dat hij daar een mooie foto van ons kon maken.
 -  -  -

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De kakkerlak

 -
Deze beestjes hebben wij 5x in ons appartement zien lopen. Wel vreemd, want er werd iedere dag schoon gemaakt.
Op zich zijn ze helemaal niet zo eng, want ze zijn heel erg bang voor je. Zodra ze je zien lopen ze hard weg. En ze kunnen aardig hard rennen.

Wat ik wel geleerd heb, is dat je ze NOOIT dood mag trappen. Een kakkerlak legt namelijk meteen honderden eitjes als je hem dood maakt. Al deze eitjes kunnen dan tussen je schoen gaan zitten, waardoor je de beestjes meeneemt naar Nederland. Als je dan niet uitkijkt, dan heb je ze ook in je huis. En als dat eenmaal zo is, dan krijg je ze nooit meer weg.

[ 24-08-2002, 15:46: Message edited by: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Efese
Dit was ons uitstapje naar efese. Dit is echt de mooiste opgraving die ik ooit heb gezien. Dit is een oud romeinse / griekse / etc. stad waarvan nog steeds 65% onder de grond ligt! Maar alles wat je op de foto's ziet, dat is al opgegraven. De stad is bijna volledig obgebouwd uit Marmer.
Efese was vroeger een grote havenstad, maar omdat de zee zich heeft verplaats, is de stad onbruikbaar geworden. De stad is eigenlijk gewoon verlaten, en om deze reden nog vrij intact.
Het theather dat je ziet, heeft plek voor 50.000 mensen en wordt nog af en toe gebruikt voor concerten. De acoustiek in het theater is echt heel apart. Er is één plekje op het podium, en als je daar gaat staan dan kunnen alle 50.000 mensen je horen, als je normaal praat.
 -  -  -  -  -

In het hotel waar we die nacht overnachtten was ook een buikdanseres.
 -  -

[ 24-08-2002, 15:57: Message edited by: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Permukkele

De groote attractie waren hier de kalksteen bergen. Deze bergen zijn gevormd door het kalkrijke water dat hier naar beneden stroomt. Ze zijn erg apart om te zien. Ook hadden ze hier een thermisch bad, dat door vulkanische warmte op 37 graden celcius blijft. Het is dus erg raar maar wel lekker, om in dit water te zwemmen.

 -  -  -  -  -

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Jeep safari

Erg leuk om zelf in je jeep te kunnen rijden. Ik heb ook met zeer veel plezier door het Turkse landschap gecrossed [Smile]

 -  -

[ 24-08-2002, 16:08: Message edited by: NiMS ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Turkse Avond

Jawel de ene laatste avond, gingen we nog een turkse avond meemaken. Was erg leuk, en het meest vreemde van de avond was toch wel de mannelijke buikdanser.

 -  -  -  -

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Relax Crouse

Op de laatste dag lekker uitrusten op de boot.
 -

Scheveningen
Toen toch maar even kijken wat voor weer het is in Nederland [Wink] .
 -

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mooie foto's hoor NiMS...zo te zien had je het daar wel naar je zin [Big Grin]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Nieuwe Enquete  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS