Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Hoe voorkom je dat explorer crasht bij het aanklikken van een AVI?

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Hoe voorkom je dat explorer crasht bij het aanklikken van een AVI?
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Je hebt vast wel is meegegemaakt dat wanneer je een film hebt gedownload, je deze aanklikt en explorer meteen crasht. Of dat wanneer je een AVI wilt verwijderen, je deze niet kan verwijderen omdat deze ingebruik is.

Dit kun je op de volgende manier oplossen:

Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.

To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb dit probleem eik nooit en anders kun je taskmanager toch altijd nog gebruiken?

Lijkt me juist kut om niet langer de properties van een film te kunnen opvragen. Ik ben meestal wel benieuwd naar de resolutie.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
He thx Sjuul voor dit bericht...ik heb hier wel es last van nml. dat ik een film niet kan verwijderen omdat ie in gebruik is terwijl ik helemaal geen speler open heb staan [Confused]
Zal dit maar eens gaan proberen dan...altijd leuk ni het register kloten [Razz] [Wink]

En Rene...dit kun je niet in je taskmanager vinden dat ie ergens draait...of je bedoeld de system services (sorry heb alles Engels hier)

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS