Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » 'Gamen' woord van het jaar

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 'Gamen' woord van het jaar
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Gamen is op de website Woord van het jaar gekozen tot het woord van 2003. Via de site kan iedereen zelf nieuwe woorden toevoegen die men opgemerkt heeft, waarna de bezoekers er op kunnen stemmen. Uit de reacties op de site valt overigens af te lezen dat niet iedereen het eens is met de keuze. Sommigen menen dat het woord al veel langer bestaat of gewoon een verbastering is van het Nederlandse woord spelen (ik game, hij gamet, wij gamen, wij hebben gegamed).

Op plek twee eindigde het totaal onbekende beurtbalkje, waarschijnlijk op die plek beland onder aanvoering van de makers van beurtbalkje.nl. Het woord duidt op het balkje dat op een kassaband wordt gezet tussen de artikelen van de volgende klant.

Wie de complete ranglijst doorloopt komt overigens wel degelijk nieuwe woorden tegen die de laatste jaren voor het eerst gebruikt werden, zoals googelen (iets opzoeken via Google), adoptiekip, verklikkerkip (ingezet met de vogelpest), Mabelgate, kutmarokkaan (rotjoch van allochtone komaf) en vleesverlater (iemand die steeds minder vlees gaat eten). Ook het woord scorebordjournalistiek is terug te vinden. Door AZ-trainer Co Adriaanse gelanceerd en doelend op journalisten die alleen naar de uitslag en niet naar het gespeelde spel kijken.

(fok)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS