Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Vakantiewerk genoeg voor wie echt wilt werken

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Vakantiewerk genoeg voor wie echt wilt werken
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De honderdduizenden jongeren die deze zomer een vakantiebaantje zoeken, hoeven zich niet druk te maken dat ze niets vinden. De uitzendbureaus hebben genoeg werk in de aanbieding, al is het niet meer zoveel als een paar jaar geleden.

Dat blijkt uit een rondgang langs diverse grote uitzendorganisaties in Nederland. Uit een onderzoek van ondernemersorganisatie MKB-Nederland vorig jaar bleek dat het aantal vakantiekrachten in 2001 een miljoen bedroeg en vorig jaar 820.000. Voor 2003 voorspelt het MKB een verdere daling.

Veel vakantiewerkers vinden een baantje door direct bij een bedrijf aan te kloppen, via advertenties in de krant of via hun ouders. Ongeveer 13 procent van de vakantiekrachten vindt zomerwerk via een uitzendbureau.

Volgens de ondervraagde uitzendbureaus (Tempo-Team, Randstad, Luba en Start) is het keuzeaanbod van het vakantiewerk kleiner dan voorheen. Dat komt voornamelijk doordat bedrijven eerder vast of voormalig personeel inzetten om openstaande vacatures te vullen, in plaats van daar een vakantiekracht voor te zoeken. Ook spreiden bedrijven de vakanties van hun werknemers steeds beter, waardoor er minder behoefte is aan vakantiekrachten.

Wat ook een belangrijke rol speelt in de daling van het aantal zomerwerkers is dat steeds meer scholieren en studenten een vast bijbaantje hebben. Veel van hen gaan dan niet meer op zoek naar vakantiewerk. Dit zorgt voor een daling van het aantal vakantiewerkers, terwijl die jongeren wel werken in de zomer.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik heb het altijd al gezegd, wie wil werken kan werken (mits er geen ziektes in het spel zijn) alleen de vraag is hierbij met wat voor werk je tevreden bent

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nou, mijn zusje is niet zo kieskeurig als het op vakantiewerk aankomt, maar ze heeft tot nu toe 4 uitzendbureau's gebeld en die zeggen allemaal dat ze geen vakantiewerk hebben.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Budha:
Nou, mijn zusje is niet zo kieskeurig als het op vakantiewerk aankomt, maar ze heeft tot nu toe 4 uitzendbureau's gebeld en die zeggen allemaal dat ze geen vakantiewerk hebben.

mmm raar, dit ontkracht mijn uitspraak een beetje

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS