Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Experiment met nieuwe schoolsoort in Tilburg

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Experiment met nieuwe schoolsoort in Tilburg
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De gemeente Tilburg en scholenvereniging Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) gaan experimenteren met een nieuwe schoolsoort. Daarbij verdwijnt het klassikale onderwijs grotendeels en wordt de school een studiehuis waar het initiatief van de leerling centraal staat.

Het is de bedoeling dat het onderwijssysteem, de Nieuwste School, volgend jaar augustus begint. Scholieren worden niet direct ingedeeld op een niveau en leraren worden meer mentor dan vakdocent. ,,Het individuele leerproces van de leerling is het uitgangspunt'', aldus de initiatiefnemers.

Het bestuur van OMO en de gemeente Tilburg ondertekenden maandag een convenant waarin de partijen de intentie uitspreken om elkaar te steunen bij het ontwikkelen van het initiatief.

Volgens bestuursvoorzitter R. Kraakman van OMO is het plan in Den Haag positief ontvangen. ,,Maar we moeten nog wel een keer met een bus naar het ministerie om uit te leggen wat we precies willen. Ik ben daar positief over. Het is een goed plan'', aldus Kraakman.

Volgens de onderwijsbestuurder moet het plan uiteindelijk in de normale bekostiging voor middelbaar onderwijs passen. ,,In het begin zal het experiment iets meer kosten, daar hebben we als vereniging een potje voor. Maar als alles loopt is het niet duurder dan gewoon onderwijs'', aldus Kraakman.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS