Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » België verbiedt geslachtskeuze kind

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: België verbiedt geslachtskeuze kind
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Aanstaande ouders mogen in België niet langer het geslacht van hun kind voor de geboorte laten bepalen. Voor de zomer wordt nog een wet van kracht die de vrije geslachtskeuze verbiedt.

Tot nu toe was geslachtskeuze wel toegestaan in België. Daarover ontstond echter veel opschudding nadat de Gentse arts Comhaire vorig jaar voor het eerst bij een reageerbuisbevruchting ook daadwerkelijk het geslacht vooraf regelde.

In Nederland ontstond ook veel commotie over een vergelijkbare genderkliniek. Daardoor weken diverse Nederlanders uit naar de praktijk van Comhaire. Het Belgische parlement heeft de wetswijziging nog net voor de verkiezingen goedgekeurd. De zondag te kiezen Senaat en Kamer van Volksvertegenwoordigers moet wel een speciale begeleidingscommissie oprichten, die toeziet op een correcte naleving van de wetswijziging.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
gekke belgen. ik vind het trouwens ook ziek dat je perse een jongen of een meisje wilt hebben. net of je een kind van het andere geslacht niet kunt liefhebben, verzorgen etc

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
gekke belgen. ik vind het trouwens ook ziek dat je perse een jongen of een meisje wilt hebben. net of je een kind van het andere geslacht niet kunt liefhebben, verzorgen etc

Waarom is dat zo gek? Als je nu al 3 jongens hebt, kan ik me voorstellen dat je ook graag een meisje wilt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
dan ben ik er nog tegen........wat nou als je één kind wil en je wil perse één kind. het is belgië en geen amerika........... het blijft een kwestie van moeder natuur waarmee niet gerommeld moet worden....... anders adopteer je maar een kind, dan weet je het geslacht

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS