Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Met biometrisch paspoort de VS binnen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Met biometrisch paspoort de VS binnen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nederlanders die vanaf 2005 geen biometrisch paspoort bij zich hebben, kunnen de VS alleen nog binnen met een visum. Dit paspoort bevat een vingerafdruk en een irisscan van de eigenaar. Geen enkel land kent op dit moment zo'n paspoort, dat naar verwachting medio 2005 geļntroduceerd wordt.

Eind oktober van dit jaar wordt de Amerikaanse visumdrempel voor Europese bezoekers ingevoerd. Europeanen hebben momenteel geen visum nodig om de VS binnen te komen, vanaf 2005 zullen ze in het bezit van een visum of een biometrisch paspoort moeten zijn. Men kan de VS wel binnen met het huidige Nederlandse paspoort als de bezoeker kan aantonen dat hij voor 26 oktober een aanvraag voor een biometrisch paspoort heeft ingediend. Deze regeling geldt wel voor een jaar.

Reizigers die geen aanvraag hebben ingediend voor die datum en die alsnog de VS willen bezoeken, moeten een visum aanvragen bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Het visumaanvraag kost 100 euro en de procedure duurt ongeveer 2 dagen. Een formulier moet dan worden ingevuld met een vingerafdruk op een speciaal gemaakte foto van de houder. Ook wordt er een vraaggesprek gehouden.

De luchtvaartbranche is niet blij met de visumdrempel. Luchtvaartmaatschappijen vrezen een terugval van twintig procent aan Europese bezoekers richting de VS. De gederfde inkomsten kunnen in de honderden miljoenen euro's lopen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
hmmm...biometrie...wel geinig alleen kost veel.
Heb hier een projectje overgehad en ik moet zegge dat dit ook niet zo 123 veilig is hoor.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
hmmm...biometrie...wel geinig alleen kost veel.
Heb hier een projectje overgehad en ik moet zegge dat dit ook niet zo 123 veilig is hoor.

Maar wel veiliger dan een pasfoto vind ik. Ik heb zelf nu vingerafdruk herkenning op mijn laptop. En het werkt ook nog [Smile] ik ben de enige die mijn laptop nog aankrijgt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
denk je dat? kan hem zo vervalsen hoor...hak gewoon je hand eraf [Razz]

Maare geintje...nu stel ik je deze vraag:
Jij heb een laptop met biometrie beveiliging he die beschermd is met jouw vingerafdruk...laat dat nu eens een diepe snee inkomen en je daardoor veranderd de structuur van je vingerafdruk...kom je er dan nog in? (praat alleen over biometrie beveiliging he geen wachtwoordenzooi)

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
denk je dat? kan hem zo vervalsen hoor...hak gewoon je hand eraf [Razz]

Maare geintje...nu stel ik je deze vraag:
Jij heb een laptop met biometrie beveiliging he die beschermd is met jouw vingerafdruk...laat dat nu eens een diepe snee inkomen en je daardoor veranderd de structuur van je vingerafdruk...kom je er dan nog in? (praat alleen over biometrie beveiliging he geen wachtwoordenzooi)

Ik moest 3 vingerafdrukken invoeren, dus 1 sneetje zou niet uitmaken. Maar mijn hand weg, tja dan heb ik een probleem ja [Frown]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ken en dat is nu een groot nadeel van biometrie...als er een vervorming plaats vindt in het desbetreffende lichaamsdeel die voor de beveiliging gebruikt wordt.

maar dan hebbe we het hier nog maar over doodsimpele vingerbiometrie...pak nu maar eens irisscan, dat kost knaken vol geld om dat systeem aan te schaffen en te plaatsen.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS