Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » 45 procent van Kazaa-downloads bevat virus

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 45 procent van Kazaa-downloads bevat virus
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Uit onderzoek van TruSecure, een Amerikaans IT-beveiligingsbedrijf, blijkt dat zo'n 45 procent van de files die met Kazaa gedownload worden een virus bevat. Volgens onderzoeker Bruce Hughes gaat het vooral om opzettelijk verspreide virussen, Trojan Horses of het van binnenuit openzetten van poorten.

Bedrijven wordt geadviseerd hun personeel te waarschuwen voor peer-to-peeractiviteiten. Hughes denkt dat het delen van bestanden een groot gevaar vormt voor zakelijk en privé internetgebruik. Verder zitten er te veel gaten in de huidige software om besmetting door een virus te voorkomen.

Hughes vreest dan ook voor een nieuwe grote besmetting zoals het Bugbear-virus. "We verwachten een nieuwe grote gebeurtenis in 2004 die minstens enkele miljarden dollars schade aan gaat brengen. Bedrijven die niet op tijd adequate maatregelen nemen, zullen hard geraakt worden," aldus de onderzoeker.
(fok)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS