Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Norton Antivirus 2004 beschermt tegen spyware

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Norton Antivirus 2004 beschermt tegen spyware
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Norton AntiVirus 2003 is uit de toptien van meest verkochte cd-roms verdwenen. Maar het zal niet lang duren voordat Norton AntiVirus 2004 de Dutch Interactive Charts zal binnenstormen.

De vernieuwde uitgave biedt bescherming tegen opkomende bedreigingen die zich anders voordoen dan virussen. Hiertoe behoren spyware en programma´s die toetsaanslagen opslaan en doorsturen.

Steeds meer een gevaar vormen programma´s die de persoonlijke gegevens van de gebruiker bespioneren of diens on-linegedrag volgen.

Zo is er onder de naam Lover Spy een serie spyware-programma´s te koop waarmee je ongemerkt in de computer van een ander kan kijken. Vrijwel niets is veilig voor deze spionageprogramma´s: e-mail, wachtwoorden, computerbestanden. Wanneer iemand aan het chatten is of op internet surft, kan de spion op hetzelfde moment mee gluren. Nog beangstigender is dat een vreemde stilletjes iemands webcam kan aanzetten. Zonder dat de gebruiker zich hiervan bewust is. wordt bil ´gefilmd´.

Norton kan hier bescherming tegen bieden. Maar uit het feit dat regelmatig updates beschikbaar komen, is af te leiden dat die bescherming nooit 100 procent kan zijn.

AntiVirus 2004 weet ook raad met virussen, die zich verbergen in gecomprimeerde bestanden. Dit soort bestanden wordt doorgaans uitgewisseld via ´peer-to-peer´-netwerken zoals Kazaa of expresberichten.

Van Norton AntiVirus is ook een professionele editie beschikbaar. Hier zitten extra functies in die de integriteit en beveiliging van de gegevens garanderen. Met een component voor gegevensherstel kan de gebruiker bestanden repareren die zijn beschadigd of per ongeluk zijn gewist. Een ´datacleaning´-tool versnippert opzettelijk gewiste bestanden digitaal. Om gezinnen of thuiskantoren met meer dan een pc afdoende te beschermen, geldt de licentie voor twee computers. Beide versies zijn los verkrijgbaar of als onderdeel van Norton Internet Security 2004 en Norton SystemWorks 2004.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb hem nu toevallig al draaien...alleen van dat spyware merk ik vrij weinig..ik kan bijvoorbeeld niet vinden of ik wel of geen spyware heb..terwijl Ad-Aware dat wel vindt raar genoeg. Maar de functie van Spyware/Adware staat er wel tusse. Plus dit klopt niet helemaal...want mijn Ad-Aware staat updated tot 6/10/03 met Spy-/Ad-aware..en mijn NAV zegt 2 Oktober..dus dit is nu up2date met de spam.

 -

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS