Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Virus Alert !! Sobig-E Worm

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Virus Alert !! Sobig-E Worm
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
A new Worm called Sobig-E is spreading out in the net !
It spread out via network or using it's own Mail engine to sent a copy of itself to all Mail adresses it finds on your computer

To prevent being infected by any type of Virus make sure your E-Mail InBox is scanned with an Antivuris program and make sure you have all the latest Security patches from MS installed !!

Meer info over de removeal tool: http://www.warp2search.net/article.php?sid=12831&mode=thread&order=0

[ 27.06.2003, 00:58: Bericht ge-edit door: LilWiz ]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Op Trend Micro staat hoe je em handmatig kan verwijderen. Dit is ook een goede test om te kijken OF je het virus ook hebt.

Ik draai sinds kort NAV2003 en heb daarvoor dit virus ook al in me laadje gehad, maar ben niet geinfecteerd ofzo, omdat ik het email nooit heb open gemaakt. wel bekeken met outlook, maar niet de attachment geopend.


Solution:

MANUAL REMOVAL INSTRUCTIONS

Terminating the Malware Program

This procedure terminates the running malware process from memory.

Open Windows Task Manager.
On Windows 95/98/ME systems, press
CTRL+ALT+DELETE
On Windows NT/2000/XP systems, press
CTRL+SHIFT+ESC, and click the Processes tab.
In the list of running programs*, locate the process:
WinSSK32.EXE
Select the malware process, then press either the End Task or the End Process button, depending on the version of Windows on your system.
To check if the malware process has been terminated, close Task Manager, and then open it again.
Close Task Manager.
*NOTE: On systems running Windows 95/98/ME, Windows Task Manager may not show certain processes. You may use a third party process viewer to terminate the malware process. Otherwise, continue with the next procedure, noting additional instructions.


Als je geen proces hebt dat zo heet, heb je dus geen virus. simple.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
wat was de afzender?

want zoiets open ik dus echt nooit

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
bij mij was de afzender steeds onbekend, maar ik kon zien aan het email adres waar ze naartoe stuurden dat het niet voor mij was. ik krijg namelijk veel spam op dat email adres en nu dus ook virussen.

het onderwerp is wel altijd hetzelfde, Re: Movie krijg ik meestal

en de mail zelf zegt altijd: See Attached File.

Meestal zat er een file bij genaamd movie.zip

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Tegenwoordig kun je niet meer 1 afzender van 1 virus aanwijzen. Een virus kiest vaak zelf random de afzender dus het kan iedereen zijn.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS