Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » Computerhobbyist krijgt patent voor uitvinding

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Computerhobbyist krijgt patent voor uitvinding
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een hobbyist die op het idee kwam om een dubbele computer in een pc-kast te stoppen, krijgt hier een patent voor. De part-time uitvinder bouwde een dubbel uitgevoerde computer om virussen en hackpogingen tegen te houden.
Claude M. Policard bouwde twee moederborden in een enkele pc-kast. De ene computer dient als 'internetcomputer', de andere computer is voor het gewone werk bedoeld.

In de pc is alles dubbel uitgevoerd: geheugen, moederbord en harde schijf zijn gescheiden uitgevoerd. Van buiten lijkt het een gewone personal computer, met een beeldscherm en een toetsenbord. Maar intern heeft de ene pc verbinding met internet, de andere is voor niet-internet taken. De uiteindelijke bedoeling van de uitvinder was om de pc die op internet is aangesloten volledig te scheiden van persoonlijke documenten en off-line programma's.

Het patentenbureau die voor Policard de registratie deed, heeft zelf een uitleg met afbeeldingen, van de werking van de pc online gezet.

http://www.invention.com/policard.htm

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb het even gelezen, maar dit hetzelfde als het hebben van een internet gateway machine... verschil, een 2e systeem....

het beste tegen hackers is om een lan over IPX te hebben, en vanaf de gateway alleen TCP toe te laten.

Windows zal automatisch TCP verkeer over IPX routen, maar een hacker kan vanaf TCP niet ontdekken dat er een IPX netwerk achterhangt.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS