Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » GeForce FX 5800 Ultra aan de kook

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: GeForce FX 5800 Ultra aan de kook
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Door bug in Detonator driver
Het lijkt op een 1 april grap maar de Kroatische website "PC Ekspert" is er bloedserieus over: naar het schijnt zorgt een bug in de actuele Detonatordriver 43.45 van Nvidia ervoor dat grafische kaarten die werken met een GeForce FX 5800 Ultra processor een ongezonde verhoging van de bedrijfstemperatuur voor hun kiezen kunnen krijgen.

Het probleem ontstaat wanneer een 3D screensaver wordt gebruikt. Normaal gesproken schakelen kaarten met een GeForce FX 5800 Ultra processor de koeling uit wanneer de kaart in de 2D-mode werkt. Alleen wanneer de 3D-mode actief is wordt het nogal luidruchtige koelsysteem geactiveerd.

De meest recente versie van de Detonatordriver die op dit moment bij Nvidia afgehaald kan worden heeft echter een probleem met het herkennen van een 3D screensaver als 3D toepassing. Is zo'n 3D screensaver actief, dan wordt het koelsysteem uitgeschakeld waardoor de processor overmatig verhit kan raken.

Oudere versies van de Detonatordriver lijken geen last te hebben van dit probleem. Aangezien Nvidia nog niet op het bericht heeft gereageerd is het in ieder geval verstandig dat bezitters van een GeForce FX 5800 Ultra voorlopig geen gebruik maken van de Detonatordriver versie 43.45 en voorlopig maar de oude driver blijven gebruiken.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS