Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » Liefde » eerlijkheid

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: eerlijkheid
Sweetammy
Moderator


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Eerlijkheid in een relatie.. Vertellen jullie alles of hou je ook welles je mond als je vreemd gaat.. Hoe denken jullie hier over is eerlijkhied een must in een relatie...

[Kiss]

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
oke hier komt mijn visie op 'eerlijkheid in een relatie'.

Voor mij is eerlijkheid in een relatie iets zeer belangrijks. Je moet gewoon heel eerlijk zijn tegen elkaar anders kwets je de een, vooral op het gebied van vreemdgaan. Want wat is nu beter? Te horen dat je vriend/vriendin vreemdgaat van een ander of toch van de persoon zelf.
Vaak als je eerlijk bent kun je er denk ik beter overpraten dan niet eerlijk te zijn.
Af en toe kan ik me mond ook wel houden maar dan is het ook niet echt zo belangrijk en toch praat ik erover met een belangrijke vriend(in).

Maar eerlijkheid in een relatie lijkt mij het beste....daar bouw je toch ook vertrouwen van elkaar op....of denken jullie anders erover?
Zo kun je ook nog afvragen waarom gaan mensen vreemd? Wat is het nut ervan? etcetc

Dit was ff mijn kleine visie erover....(moet ff snel door met stagegedoe [puke] )

[ 20.01.2005, 08:12: Bericht ge-edit door: LilWiz ]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
als je een goede relatie hebt is eerlijkheid heel belangrijk. Maar je kan ook in een situatie komen dat je realtie erg wankel wordt en je zelf niet zo goed weet wat je er mee aanmoet en ik denk dat
het dan beter kan zijn niet alles te vertellen voordat je zelf weet wat je wilt en hoe je het wilt gaan oplossen.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Moderator


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Daar ben ik het wel mee eens, maar wat voor dingen zou je dan beter voor je kunnen houde?

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
stof om over na te denken hahaha....nee zal me de komende dagen er wel in verdiepe in je vraag...

school is toch boring

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik denk dat je het voor je moet houden als je verliefd bent op iemand anders. Je huidige partner kan daar namelijk helemaal niets aan veranderen.

Pas als je van plan bent om iets met deze verliefde gevoelens te gaan doen, moet je je partner het natuurlijk wel vertellen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik denk dat je het voor je moet houden als je verliefd bent op iemand anders. Je huidige partner kan daar namelijk helemaal niets aan veranderen.

Pas als je van plan bent om iets met deze verliefde gevoelens te gaan doen, moet je je partner het natuurlijk wel vertellen.

Ja in deze hoek zat ik ook al te denken....maar je moet zeer zeker niet van 2 walletjes gaan eten want dan kwets je de harder dan dat je het eerlijk zegt.
Maar ik denk door [Crazy]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Moderator


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Daar ben ik het geheel mee eens PAt als kan ik me dus ook in sjuuls standpunt vinde

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Pantalaimon
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Pantalaimon     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ok, vooraf maar alvast een sorry... Want ik ben nooit kort van stof; zeker niet als ik er lekker voor ga zitten (en ik zit lekker [Smile] !!!1)

Maar wat is eerlijkheid nu eigenlijk. Een voorbeeld; stel je voor dat ik weet dat mijn vriendin van het jaloerse type is. Ik ga stappen en ik bemerk dat een ander meisje me leuk vind... Moet ik dit dan vertellen aan mijn vriendin ja of nee? De overwegingen zijn voor mij als volgt: als ik het vertel kan het zo zijn dat ik haar onnodig kwets en dat zij jaloers(er) wordt (waar ik mogelijk last van heb). Als ik het niet vertel onthou ik haar iets wat zij graag wilt weten; zij heeft nl interesse in mij en, omdat ze jaloers is, ook in wat andere meisjes van mij denken. Ik bedoel voor mij is het heel niet belangrijk en niet belangrijk om te vertellen maar zij wil het wel weten. Stel je nou voor dat ik vreemdga en ik het het totaal niet belangrijk vind, het was maar puur de sex (hypothetisch)...

Persoonlijk hanteer ik de stelling dat men in een relatie alles moet zeggen. In mijn geval is het zo dat wanneer ik begin te liegen over zelfs (of juist) de kleinste dingen, ik mijzelf maar eens ernstig moet gaan afvragen of ik die relatie nog waardig vind...

Ik las iets over vreemd gaan; en het feit dat je dan zo eerlijk moet zijn om het tegen je vriend/vriendin te zeggen. Per definitie vind ik dat je op het moment dat je vreemdgaat de meest oneerlijke daad heb verricht die er bestaat, verraad. Ik zou het meteen uitmaken met mijn relatie omdat je na het vreemdgaan geen gezonde relatie meer kan leiden (schuldgevoel, vertrouwen etc.) De reden van het uitmaken voor mij zou ook heel duidelijk zijn: op het moment dat ik vreemdga geef ik blijkbaar helemaal geen flikker om die relatie, anders zou ik het nooit doen (en kom zeker nooit met smoesjes als 'ik was dronken'...)

Door eerlijk tegen elkaar te zijn in een relatie bouw je vertrouwen op en leer je elkaar echt kennen. Mijn vriendin moet het kunnen begrijpen, en ik wil het kunnen zeggen, als ik haar die ene dag niet wil zien omdat ik geen zin in haar heb. Ik wil geen excuus hoeven verzinnen, dat kost mij teveel energie. Ik heb zoiets van jongens, hou het simpel! Hou het duidelijk en eerlijk, zeg waar het op staat. Dan hoef je niet om elkaar heen te draaien enzo.

Btw; van de ene leugen krijg je een andere. Je zult altijd op je hoede moeten zijn op het moment dat je begint te liegen, want je mag je niet verspreken, je moet mensen overtuigen dat jou leugen de waarheid is met andere leugens etc etc. En ik quote: "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt het wel"

Oh en hoe zit het dan met de halve waarheid vertellen. Mensen voelen zich daar veel minder schuldig over. Als ik de vraag stel aan mijn vriendin of ze met die jongen gezoend heeft en ze beantwoord dat met ja en komt daar verder niet op terug, terwijl ze het bed gedeeld heeft met die gast en weet ik wat allemaal nog meer, beschouw ik dat als een leugen.

Als ik verliefd wordt terwijl ik een relatie heb mag mijn relatie dat weten, ik zal het haar dus vertellen. Ik vraag daarin niets van mijn partner, niet of zij leuker gaat doen ofzo. Mijn partner kan ook gerust zijn want ik doe er nl niets mee. Als ik er wel iets mee zou willen doen maak ik het uit, zo simpel. En tenzij ik het uitmaak, maak ik de keus om bij mijn partner te blijven en niets te doen met het meisje waar ik dan verliefd op ben.

Oh, en dat is ook wel leuk om te vermelden: dit is een streven. Soms weet je dat je eerlijk moet zijn maar kan je het niet omdat je bang bent of het moeilijk vind. Soms ben je zelf niet eerlijk tegen jezelf en ben je niet in staat eerlijk te zijn naar anderen.

Hier hou ik het maar weer bij... Begin een lichte vorm van vierkante ogen te ontwikkelen.


Groet Pan.

Berichten: 6 | Plaats: Soesterberg | Geregistreerd: Apr 2005  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS