Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » Liefde » 'Overspel bij vrouwen genetisch bepaald'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 'Overspel bij vrouwen genetisch bepaald'
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Als het waar is wat de Britse wetenschapper Tim Spector beweert, dan heeft één op de vier vrouwen voortaan een 'goed excuus' om vreemd te gaan. Spector deed genetisch onderzoek naar overspeligheid bij vrouwen en kwam tot de conclusie dat de eventuele neiging van een vrouw om overspel te plegen erfelijk is bepaald. Hij spreekt in dit verband zelfs van een 'overspel-gen'.

De Brit deed zijn onderzoek onder vijfduizend vrouwelijke tweelingen en vijfduizend 'gewone' vrouwen, in de leeftijd van 18 tot 60 jaar. Hij koos ervoor met tweelingen te werken om zo erfelijkheid en omgevingsfactoren te kunnen onderscheiden.

Nadat met alle vrouwen was gesproken bleek dat van de vijfduizend 'gewone' vrouwen 23 procent hun partner wel eens had bedrogen. Bij tweelingen lag dit percentage aanzienlijk hoger. Bij deze groep kwam naar voren dat wanneer de ene helft van de tweeling ontrouw was geweest, dat in 55 procent van de gevallen ook gold voor de andere helft.

De Britse onderzoeker ziet deze uitkomst als bewijs voor de stelling dat overspeligheid genetisch bepaald zou zijn. Dit past geheel binnen de toenemende opvatting dat genen niet alleen onze fysieke eigenschappen en gezondheid bepalen, maar ook ons gedrag.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
dirkpeeters
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor dirkpeeters     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Is die theorie bevestigd inmiddels? Ik ben het "slachtoffer" van een overspelige vrouw. Vroeger was het flirten met andere mannen maar nu gaat er geen feestje voorbij zonder dat ze met andere mannen aanpapt. Ook op haar werk schijnt ze nogal in de belangstelling te staan. Aan de andere kant wil ik geen echtscheiding en al helemaal niet als blijkt dat dit genetisch is bepaald.
Berichten: 1 | Plaats: Belgie | Geregistreerd: Jun 2006  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het is pas overspel als ze met iemand het bed in duikt. Vrouwen hebben nu eenmaal aandacht nodig, en zoeken deze graag op. Ik zou letten op signalen die gericht zijn op één speciale man, en niet zomaar iedereen. Zo lang ze flirt met iedereen is er niets aan de hand. Het kan natuurlijk nooit kwaad om haar aandacht te geven.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS