Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » Liefde » Blinden naar de Wallen met 'op-de-tast-toer'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Blinden naar de Wallen met 'op-de-tast-toer'
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het bekendste gebied van Amsterdam, de Wallen, is sinds vrijdag een stukje toegankelijker geworden voor visueel gehandicapten. Excursiebedrijf Van Aemstel Producties organiseert in het toeristenseizoen een 'op-de-tast-toer' voor blinden en slechtzienden.

De route is er ook voor de toerist met beter zicht, maar voor de blinden ligt de nadruk op ruiken en voelen. Gewapend met hond, stok en handschoenen waagden drie visueel gehandicapten zich vrijdag aan de proeftocht van de Wallentour.

Raoul Serrée van het excursiebedrijf: ,,Ik kwam op het idee voor deze tocht via mijn vrienin. Zij werkt bij Madame Tussaud, en daar mogen blinden aan de beelden voelen. Ik geef meer excursies door Amsterdam en wil de Wallen nu ook toegankelijk maken voor blinden.''

De tocht begint in een café achter de Beurs van Berlage. Het eerste voelbare item bevindt zich direct buiten het café. Een ladder staat tegen de gevel van het pand klaar om de blinden een blik te gunnen op een oude Amsterdamse gevelsteen. Eén voor één bekijken de drie met hun handen de afbeelding.

De volgende stop is bij een iets pikanter onderdeel van de Wallen. Raoul legt uit dat de aanwezigen zich bevinden in een seksshop voor homoseksuelen. Aan seksflims valt niet zoveel te voelen, maar aan de dildo's des te meer. Iedereen mag even het grootste model in de handen hebben en dan gaat de groep verder door de Warmoesstraat.

Nadat de luchten van versgebrande koffie zijn opgesnoven in een ouderwets koffiehuis in de Warmoesstraat zit de excursie erop. Iedereen is zeer tevreden. Organisator Serrée vond het leuk. ,,Het kost wel veel meer tijd dan een gewone rondleiding.'' Mochten bezoekers na de excursie naar een prostituee willen dan kan dit ook. ,,We begeleiden ze tot voor de deur,'' aldus Serrée.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het kan niet gekker hier in NL...haha
Ik zelf zou zo'n excursie niet eens wille doen joh

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
neej ik las het gitser morgen in de spits maar lijkt me niets..

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ook niet, moet je eerst blind worden.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Lotje
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Lotje   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
vind het wel grappig [Smile]

--------------------
Liefs Lot

Berichten: 230 | Plaats: Noordwijk | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
misterm
Zee Babaloeba


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor misterm     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
HaHaHaHa

Nims heeft zijn grapjas weer aan :S

of je lolbroek

--------------------
Mag ik van jou de honing?

Berichten: 651 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Feb 2004  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS