Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » Apple: 1 miljoen liedjes verkocht

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Apple: 1 miljoen liedjes verkocht
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Eindelijk eens goed nieuws voor de platenbazen: volgens Apple slaat haar nieuwe iTunes-muziekwinkel aan. Binnen een week zijn 1 miljoen liedjes legaal verkocht via internet, dat zegt Apple althans.

Het bedrijf uit het Californische Cupertino maakte maandag verder bekend dat het meer dan 110.000 nieuwe i-Pods-apparaatjes heeft verkocht.

In een persbericht citeert Apple platenbazen die hoogst verbaasd reageren op de 'onverwacht positieve resultaten' van de eerste week iTunes4.

Ook Apple-baas Steve Jobs is lyrisch: "Binnen een week hebben we elk record gebroken. We zijn nu de grootste online muziekhandel ter wereld."

Platenmaatschappijen BMG, EMI, Sony Music Entertainment, Universal en Warner bieden via iTunes 200.000 nummers voor 99 dollarcent per stuk (circa 90 eurocent) aan. Eind dit jaar komt een versie voor Windows.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bijna 1 euro voor een liedje vind ik nog steeds teveel. Volgens mij overschatten ze het product nog steeds.

Er zijn maar weinig hits die je zo graag zou willen hebben dat je er een dergelijk bedrag voor over hebt. Op wat tienermeisjes na dan.

Als ik zelf zou kunnen kiezen in welk formaat en met welke kwaliteit ik een nummer kan downen, dan zou ik er een kwartje per liedje voor over hebben, meer niet.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik vind 1 euro wel een prima bedrag, aangezien je er 7 euro voor moet dokken als je hem op cd-single krijgt. Dus ja, dat scheelt 6 euro.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Ik vind 1 euro wel een prima bedrag, aangezien je er 7 euro voor moet dokken als je hem op cd-single krijgt. Dus ja, dat scheelt 6 euro.

Waarom vergelijken met een single?
Als ik 15 nummers zou downen heb je ongeveer een gemiddelde cd bij elkaar da's dan €15. Een originele cd met hoesje en boekjes kost zo'n €20. En dat is al veel teveel!

Nee hoor, voor een kwartje begin ik het pas te waarderen.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
sinds wanneer wil je van een album alle nrz hebben?? bijna nooit!! de cd's zijn toch niet spectaculairt gemixt......ik vind 1 euro een mooi bedrag, ik ben zowieso een voorstander van legale muziek, ook al ben ik geen tegenstander van illegale muziek. illegaal mag best wel eens, als je ook maar originele muziek koopt......

er zou dan een soort kwantumkorting kunnen komen voor albums ofzo..... en iets voor livesets

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Toch zie ik het niet echt gauw veranderen. Wij zijn namelijk van de Gratis generatie. Wij zijn gewoon gewend dat we nergens voor hoeven te betalen, maar er wilt voor betalen.

Vroeger was het zo: als je echt iets wilt hebben, betaal je ervoor. Nu is het zo, als je het het waard vind om ervoor te betalen, dan betaal je er misschien voor. Deze mentaliteit moet veranderen om er ooit een oplossing voor te vinden. De aanschafprijs is niet echt een issue, maar meer de houding: Tja, ik kan het gratis krijgen, dus waarom zou ik ervoor betalen?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Toch zie ik het niet echt gauw veranderen. Wij zijn namelijk van de Gratis generatie. Wij zijn gewoon gewend dat we nergens voor hoeven te betalen, maar er wilt voor betalen.

Vroeger was het zo: als je echt iets wilt hebben, betaal je ervoor. Nu is het zo, als je het het waard vind om ervoor te betalen, dan betaal je er misschien voor. Deze mentaliteit moet veranderen om er ooit een oplossing voor te vinden. De aanschafprijs is niet echt een issue, maar meer de houding: Tja, ik kan het gratis krijgen, dus waarom zou ik ervoor betalen?

Voor mijzelf gaat dit slechts ten dele op. Ik wil een spectaculaire of heel goede film liever in de bios zien. Dat is meestal eerder dan de dvd-rips en sowieso een veel gavere ervaring dan op je eigen tv.
Screeners vind ik niet leuk genoeg. De teksten is nog tot daar aan toe, maar als het zwart/wit wordt houdt het voor mij op.

Muziek van mijn favoriete bands koop ik nog wel gewoon op cd. Dat is ook alleen maar gewoon een kwestie van willen hebben.

De toegevoegde waarde van originele cd's is tegenwoordig nog zo minimaal. De geluidskwaliteit is meestal om te janken en zeker niet beter dan mp3.

Sterker, ik kan zelfs steeds minder vaak een kopietje voor in de auto maken vanwege de beveiligingen.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Real met goedkopere muziek; Weg uit Musicnet

Real Networks heeft genoeg van de intensieve samenwerking met AOL Time Warner, Bertelsmann en EMI in Musicnet. Real komt met een vernieuwd eigen aanbod van betaalde muziek om te downloaden, vanaf 79 dollarcent per nummer.

De muziekdienst Rhapsody wordt daarvoor uitgebreid en goedkoper gemaakt, zo maakte Real bekend. Onder meer Reuters en Wall Street Journalberichten erover.

Tot nu toe kostte een liedje bij Ral 99 dollarcent, net zoveel al bij iTunes van Apple, maar Real gaat de prijzenslag aan. Dat kan ze doen op grond van de overname van Listen.com, een onafhankelijke online muziekhandel.

Op die site staat dat je voor 10 dollar per maand een abonnement kan nemen voor muziek (ook radio) en dan voor 79 cent per nummer kan branden: dat gaat om '333.474 tracks', staat er. Pas toen we in het proces van registreren waren bleek dat de dienst enkel in de VS wordt aangeboden, dus hier moeten we ons helaas nog behelpen met de ruildienst van Kazaa.

Bij de vorige maand gemelde overname door Real van Rhapsody-aanbieder Listen.com werd de vraag al gesteld wat Real met haar 40 procent belang in Musicnet zou doen.

Dat antwoord lijkt inmiddels ook gegeven: Real heeft er niets meer bij te zoeken en wil waarschijnlijk van de aandelen af. Real stopt met distributie van MusicNet, maar blijft nog wel in de zijlijn meedoen. Real-chef Rob Glaser stapte al op als
president-commissaris van Musicnet.

Overigens was de overname van Listen.com een vlucht naar voren van Real, die absoluut voorop moet lopen qua gebruiksgemak en aanbod om de strijd met veel krachtiger partijen zoals Microsoft te kunnen volhouden.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS