Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » 'Muziekbranche overweegt sabotage tegen piraterij'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 'Muziekbranche overweegt sabotage tegen piraterij'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
's Werelds grootste platenmaatschappijen ontwikkelen, financieren en testen in het geheim nieuwe agressieve methoden om de verspreiding van muziek via internet te saboteren. Dat hebben bronnen uit de muziekindustrie verklaard tegenover The New York Times.

Volgens de Amerikaanse krant steekt de muziekindustrie geld in de ontwikkeling van programma's die de internetverbinding van mensen die illegaal muziek downloaden vertragen of verbreken. Ook overwegen de platenmaatschappijen gevaarlijke programmaatjes te verstoppen in muziekbestanden.

Een deel van de plannen verdwijnt wellicht in de prullenbak omdat ze in strijd met de wet is. Volgens The New York Times is de interesse voor de plannen bij de grote muziekbazen gegroeid na een tegenvallende uitspraak van de rechter vorige maand.

Een federale rechtbank in Los Angeles bepaalde dat muziekuitwisseldiensten op internet zoals Grokster, Morpheus en Kazaa niet verantwoordelijk zijn voor de inbreuk op auteursrechten door hun gebruikers.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Platenmaatschappijen willen shock-and-awe

Een aantal van de grootste vijf platenmaatschappijen laat software ontwikkelen die computers kunnen bevriezen voor minuten of uren. Hiermee willen ze het ruilen van muziek en films via p2p-netwerken tegen gaan.

Afgelopen weekend publiceerde de New York Times een artikel waarin anonieme medewerkers van platenmaatschappijen bevestigen dat aan blokkeringsmethodes wordt gewerkt van p2p-netwerken. Afhankelijk van de mate van indringing op de computer is een aantal van deze methodes illegaal.

In opdracht van een aantal platenmaatschappijen werken ontwikkelaars aan diverse soorten software die onder meer illegaal verkregen bestanden van een harde schijf wissen. Deze techniek is nog niet perfect, omdat ook legitiem verkregen bestanden worden gewist bij de inbraak op de pc. Daarnaast is een programma ontwikkeld dat computers kan bevriezen, waardoor het uitwisselen van muziek en films onmogelijk wordt gemaakt en de pc opnieuw gestart moet worden.

Een minder schadelijke truc is gebruikers van p2p-netwerken het inloggen op een netwerk als Kazaa of Morpheus onmogelijk te maken. Met een virusachtig programma wordt de gebruiker standaard omgeleid naar een website waar men op legale wijze muziek kan aanschaffen.

De New York Times meldt niet welke platenmaatschappijn opdracht hebben gegeven tot ontwikkeling van dit soort programma's. Wel noemt de krant twee bedrijven die zich bezighouden met de ontwikkeling van p2p-bestrijdingssoftware: Overpeer en MediaDefender. Deze bedrijven zeggen echter te opereren binnen de wettelijke kaders.

Tot op heden trachtte de muziekindustrie illegale p2p-praktijken tegen te gaan via rechtszaken. Echter, onlangs veegde een Amerikaanse rechter de fundamenten onder een aantal rechtszaken weg toen hij de programmatuur van p2p-bedrijven Grokster en Morpheus legaal verklaarde. Een nieuwe, minder effectieve, praktijk is p2p-gebruikers te bestoken met chatberichtjes. De berichtjes vertellen de gebruiker dat deze illegaal bezig is en maar beter iets anders kan gaan doen.

Vorige week ging een nieuwe versie van Apples iTunes online. Met deze dienst kunnen Mac-gebruikers, en voor 2004 ook Windows-gebruikers, legaal liedjes downloaden. Apple sloot overeenkomsten met de vijf grootste platenschappijen en zegt een assortiment van ruim 200.000 liedjes online te hebben. Volgens de BBC werden binnen de 18 uur nadat de dienst online ging 275.000 liedjes gedownload, à 99 dollarcent per stuk.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
goed bezig. mensen die muziek hebben moeten maar kopen en kopen.. zo hoort het en niet anders.....dat komt heel de muziekindustrie ten goede

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
goed bezig. mensen die muziek hebben moeten maar kopen en kopen.. zo hoort het en niet anders.....dat komt heel de muziekindustrie ten goede

Als jij iets koopt wil je toch waar voor je geld?

Tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Muziek is overpriced terwijl de producten over het algemeen maar matig zijn.
De echte kosten voor de maatschappijen zitten tegenwoordig in de promotie en niet in de productie.

Ik vind sommige liedjes wel leuk, maar bijna alle cd's kunnen me gestolen worden (letterlijk) [Wink]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Daar ben ik het wel mee eens budha, muziek is alleen maar voor de massa (helaas).

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
muziek is altijd al voor de massa geweest, anders ligt het niet in platenzaken. downloaden is ook voor de massa. als het niet voor de massa zou zijn, dan zou het bv alleen op feesten verkocht moeten worden en nergens anders.....maar een platenmaatschappij is geen stichting ofzo, ze willen natuurlijk een zo hoog mogelijke afzet....dus voor de massa...........

wil je het niet voor de massa dan moeten artiesten producties in eigen beheer houden, dus zelf persers hebben. dit zie ik nog niet gebeuren.

natuurlijk wil ik waar voor mijn geld. maar de cd markt is wel verneukt door mp3 markt. rotzooi is er altijd al geweest, kijk maar naar de platenmaatschappij mecado in midden jaren 90. op een gegeven moment zijn ze daarom ook failliet gegaan......

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Croaton:
wil je het niet voor de massa dan moeten artiesten producties in eigen beheer houden, dus zelf persers hebben. dit zie ik nog niet gebeuren.

Of gewoon het internet gebruiken. Waarom is het medium zo belangrijk? Het gaat een artiest er toch om zijn luisteraars te bereiken? Ik denk als een artiest zijn eigen producties via internet gaat verkopen, dit best een grote kans van slagen zou hebben. De vraag is alleen, welke artiest durft dit?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
natuurlijk wil ik waar voor mijn geld. maar de cd markt is wel verneukt door mp3 markt
Omdat je afzet verminderd ga je maar een minder product leveren [Confused]

Als je product al niet genoeg te bieden heeft, dan probeer je daar toch verbetering in aan te brengen?

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
dat heb je mij niet horen zeggen, een minder product leveren is nooit goed, maar de vraag is of het lonend is om een goed product te leveren in een markt die minder toegankelijk wordt

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS