Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » Veel gegadigden voor commerciële radio

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Veel gegadigden voor commerciële radio
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Bij het ministerie van OCW (Cultuur) zijn 21 aanvragen binnengekomen van bedrijven die per 1 juni landelijk op de FM-band commerciële radio willen uitzenden. Met ingang van die datum is er plaats voor negen stations. Nu zijn er nog zeven actief.

Ook de zeven bestaande landelijke commerciële stations moesten meedoen aan een ,,vergelijkende toets'' om in aanmerking te komen voor een plaats op de FM-band.

Het ministerie noemt geen namen van gegadigden, maar inmiddels is duidelijk dat Veronica, dat nu via de kabel te beluisteren is, afziet van een frequentie. Noordzee FM en Radio 10 zouden wel interesse hebben. Ook Radio 192, bekend van ,,gouwe ouwe'', wil in de ether blijven. Tijdschriftenuitgever Sanoma, nog niet actief op de radio, doet ook een gooi naar een frequentie.

Eerder werden de wederzijdse belangen ontvlochten tussen Radio 538 en SkyRadio in verband met de toewijzing van nieuwe frequenties, waarbij ook rekening wordt gehouden met eigendomsverhoudingen.

Voor vijf van de negen landelijke FM-stations worden minimumeisen gesteld aan het aanbod van programma's. Het gaat onder meer om een nieuwszender en een zender voor Nederlandstalige muziek. Voor deze zogeheten geclausuleerde zenders hebben zich veertien aanvragers gemeld. Voor de vier ongeclausuleerde zenders, zonder minimumeisen aan de programma's, waren dat er zeven.

Een onafhankelijke commissie brengt uiterlijk 23 mei advies uit aan de staatssecretaris van OCW. Bij de verdeling van nieuwe frequenties gaat het niet alleen om landelijke FM-zenders. In totaal is er ruimte voor 47 radiostations, waarvan 26 voor regionale FM-zenders en twaalf zenders voor de middengolf. Er hebben zich al met al 61 aanvragers gemeld.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Croaton
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Croaton     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
van mij mag id-t radio wel een frequentie krijgen.......

--------------------
mijn naam spreek je niet uit als Cro-aton, maar op zun engels "Krotun"

Berichten: 219 | Plaats: Kerkdriel | Geregistreerd: Feb 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het zou idd wel relaxed zijn. Misschien met die veiling dat het hun lukt?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS