Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » MP3-protesten Lenny Kravitz, R.E.M. en Culemborgse

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: MP3-protesten Lenny Kravitz, R.E.M. en Culemborgse
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Artiest Lenny Kravitz heeft samen met een Kazem Al Sahir, de meest bekende popartiest van Irak een protestsong opgenomen. Het nummer valt alleen te downloaden via internet. Ook R.E.M. en 'Judith' uit Culemborg protesteren in MP3.

Kravitz heeft zijn nummer met de simpele titel 'We Want Peace' op Rockthevote.org gezet, oorspronkelijk een website waar beroemdheden jongeren oproepen om vooral te gaan stemmen.

De initatiefnemers vragen wel even om een e-mailadres en een Amerikaanse postcode (00000 als postcode invullen werkt) en het nummer is gecodeerd voor Windowsmediaspeler, maar op het eerste gezicht is er geen gebruik gemaakt van Digital Rights Management, zodat het liedje niet vanaf afstand onklaar kan worden gemaakt, wanneer Kravitz of zijn maatschappij Virgin dat willen.

"Ik kwam bij Rock the Vote terecht omdat de site zich sterk maakt voor vrijheid van meningsuiting. Dit lied gaat over meer dan Irak", zo zegt Kravitz.

Men moet goed luisteren om de bijdrage van de Iraakse zanger te horen. Dit protestlied, steekt net als vele anderen vooralsnog schril af bij protestsongs van weleer: De redactie greep van ellende maar terug naar Country Joe McDonald en zijn 'I-Feel-Like-I'm-Fixin'-to-Die Rag' voor het echte protestliedgevoel.

Ook de een klein beetje onder het stof geraakte R.E.M heeft een protestsong die alleen via internet te beluisteren is. Het nummer heet 'Final Straw'.

Daarnaast doet de Culemborgse lokale zender van zich spreken, via de website is een nummer van de eveneens Culemborgse Judith Jobse te downloaden als protest tegen de oorlog: SRC.fm Het Utrechts Nieuwsblad weet een alternatieve plek om het liedje te downloaden. Voor Radio Online vertelde Judith dat een radiostation in Atlanta het liedje gebruikt als tune voor het oorlogsnieuws.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS