Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » Ogg Vorbis naar 1.0 versie

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Ogg Vorbis naar 1.0 versie
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De opvolger en open-source variant van MP3, Ogg Vorbis, is na een gezonde zwangerschap toe aan de bevalling van versie 1.0. Met Ogg Vorbis is het mogelijk audio te encoderen en te streamen. Voor niets.

Bedrijven mogen de techniek in hun eigen software inbouwen en hoeven daarvoor geen rechten te betalen. Ogg Vorbis wordt ontwikkeld door een stichting, de Xiph Foundation. De software is geheel gemaakt door open-source programmeurs die ruim 2 jaar werken aan de finale versie.

Er komt binnen afzienbare tijd ook ondersteuning voor video, Xiph tekende onlangs een overeenkomst met On2 voor de opname van haar videocodec in Ogg Vorbis.

Ogg Vorbis wordt gebruikt als alternatief voor MP3 daar voor de opname van MP3 in softare licentiegelden betaald moeten worden aan de uitvinders, het Fraunhofer Institute en andere leden van het MPEG Consortium.

Ogg Vorbis

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wie gebruikt deze codec?? Vertel me ff jullie ervaringen met die codec?
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik heb hem al een paar keer gebruikt in combinatie met een DivX film. En volgens mij is het zo, dat deze codec WEL 5:1 dolby surround kan coderen en bevatten.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS