Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Gemiddelde Nederlander asocialer dan Europeaan

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Gemiddelde Nederlander asocialer dan Europeaan
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
HAARLEM (ANP) - Nederlanders dringen voor bij een bushalte, ze stelen zonder wroeging van hun werkgever en gebruiken zonder blikken of blozen illegale software. Nederlanders zijn asociaal, asocialer zelfs dan de gemiddelde Europeaan. Dat blijkt uit onderzoek van Readers Digest.

Het tijdschrift heeft onderzoek gedaan onder 4000 Europeanen in negentien landen. Het blad legde de ondervraagden twaalf morele dilemma's voor, zoals: wat doet u als u te veel wisselgeld terugkrijgt, levert u een gevonden portemonnee met daarin 50 euro in bij de politie en neemt u pennen en enveloppen mee van uw werk?

Nederlanders blijken niet best te scoren en hebben volgens het onderzoek weinig moeite met asociaal gedrag. De helft van de Nederlanders dringt voor in de rij bij een bushalte tijdens een regenbui, tegen gemiddeld 32 procent in de rest van Europa. Bijna 75 procent van de Nederlanders gaf aan een illegale software kopie niet te zullen weigeren, terwijl het Europees gemiddelde 64 procent is.

De gemiddelde Nederlander voelt ook niet veel voor het inleveren van een gevonden portemonnee met 50 euro bij de politie: minder dan de helft is dat van plan. Verder neemt 50 procent van de Nederlandse ondervraagden regelmatig iets van het werk mee naar huis. De Slowaak steelt echter meer van zijn werkgever: 73 procent neemt spullen mee naar huis.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Goh dat had ik niet verw8 dit. Ik ben benieuwd welk gedeelte van de Nederlandse bevoling ze hebben ondervraagd.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Of Nederlanders zijn gewoon eerlijker [Smile]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Budha:
Of Nederlanders zijn gewoon eerlijker [Smile]

Nou ik zou juist uit dit onderzoek concluderen dat Nederlanders helemaal niet zulke eerlijke mensen zijn (Waar is mijn boek en muis? )

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
NLs zijn gierig wordt er ook vaak gezegd...en dingen die gratis zijn staan ze meteen vooraan in de rij
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van Budha:
Of Nederlanders zijn gewoon eerlijker [Smile]

Nou ik zou juist uit dit onderzoek concluderen dat Nederlanders helemaal niet zulke eerlijke mensen zijn (Waar is mijn boek en muis? )
Eerlijker over hun wangedrag [Wink]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ter aanvulling:

Nederlander asocialer dan gemiddelde Europeaan

De Nederlander is een onbeschofte hork die voordringt bij de bushalte, steelt van zijn werkgever en een gevonden portomonnee met 50 euro niet bij de politie inlevert. Dat is de conclusie van het Amerikaanse tijdschrift Reader's Digest.

De gemiddelde Nederlander is asociaal, asocialer zelfs dan de gemiddelde Europeaan, zo blijkt uit onderzoek van het tijdschrift onder 4000 Europeanen in negentien landen. Het blad legde de ondervraagden twaalf morele dilemma's voor. De vragen waren van het type: kruipt u achter het stuur als u teveel gedronken heeft.

Bij deze vraag scoorden de Nederlanders wat beter. Zes procent gaf aan regelmatig met een slok op auto te rijden. Volgens Readers Digest voelen de Belgen de minste verantwoordelijkheid wat betreft alcohol in het verkeer: 22 procent van de zuiderburen gaf toe onder invloed in de auto te stappen.

Verder overweegt maar twaalf procent om belasting te ontduiken, tegen 37 procent van de overige Europeanen. Bijna 75 procent van de Nederlanders gaf aan een illegale software kopie niet te zullen weigeren, terwijl het Europees gemiddelde 64 procent is.

Nederlandse jongeren tussen de 18 en 35 jaar gedragen zich asocialer dan de 50 plussers, zo bleek uit het onderzoek. Readers Digest spreekt van een 'ethisch gat' van 15 procent tussen beide groepen. Op de vraag over het teruggeven van te veel ontvangen wisselgeld zei 91 procent van de ouderen geen moment te twijfelen en het geld terug te geven. Bij de jongeren was dat 43 procent.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS