Dit is onderwerp het raadsel van de hemelpoort... in forum De Kroeg bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/8/t/000014.html

Gereageerd door Conqueror op :
 
Oké, we beginnen heel pessimistisch:

je bent dood

Dat is best naar, maar het goede nieuws is, dat je kort voor je dood ging een briefje kreeg:

quote:
Beste aanstaande dode,

Hierbij deel ik u mede, dat u, zodra u voor de keus tussen hemel en hel staat, u gerechtigd bent voor de hemel te kiezen.

Met vriendelijke groeten,

God.

Nou, das mooi, want we willen allemaal naar de hemel natuurlijk.

Goed, je was dus dood, en je bent opgestegen naar de wolken... (jaja, als je dood bent kan je vliegen!)
Afijn, sta je daarboven hè, bij een grote deur...
Naast die deur hangt een groot plakkaat, waarop staat:

quote:

LET OP!
Betreden op eigen risico!

Nadat u deze deur bent doorgegaan, zult u moeten kiezen tussen de poorten van de hemel en de hel. Indien u hebt gekozen is er geen weg terug. De poorten zijn identiek, maar er zijn twee wachters die u kunnen vertellen welke poort waarheen leidt. De ene wachter spreekt altijd de waarheid, de ander spreekt altijd met een leugen en u zult slechts één vraag mogen stellen...

Nouja, denk je, dat moet maar dan, dus je loopt de poort door...
Je komt in een grote ronde ruimte, met 3 deuren. 1 deur, daar ben je door binnen gekomen, en twee deuren die volgens het plakkaat op de deur naar hemel en hel zullen leiden. In het midden van de ruimte staan twee riante relax-fautuils, een bak chips, een krat bier en een tv. Op die stoelen zitten de twee wachters.

Welke vraag stel jij aan de wachters om erachter te komen welke poort naar de hemel leidt...?
 
Gereageerd door Budha op :
 
Makkelijk:

Ben jij een wachter?
 
Gereageerd door Budha op :
 
Of natuurlijk:

Welke deur bewaak jij?
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
quote:
Originally posted by Budha:
Makkelijk:

Ben jij een wachter?

nee

(hoe denk je dan te weten welke deur het is?)

[ 30-08-2002, 13:12: Message edited by: Conqueror ]
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
quote:
Originally posted by Budha:
Of natuurlijk:

Welke deur bewaak jij?

nee, ze bewaken samen beide deuren [Smile]
 
Gereageerd door Natasha op :
 
simpel. "Kerel, waar heb je de flesopener??"
reden: in de hemel is bier....toch? [Wink] haha hij zou dus die kant op wijzen van de hemel. OF je vraagt aan em waar de tv gids ligt [Smile] [Smile]
haahahha kus, natas
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
quote:
Originally posted by Natasha:
simpel. "Kerel, waar heb je de flesopener??"
reden: in de hemel is bier....toch? [Wink] haha hij zou dus die kant op wijzen van de hemel. OF je vraagt aan em waar de tv gids ligt [Smile] [Smile]
haahahha kus, natas

als je dat vraagt, wijzen ze allebei een deur aan, de ene de goede, de andere de verkeerde [Smile]

oh, en ze maken hun flesjes gewoon open op de krat

(insider note, de roomservice (met bier) komt idd uit de hemel, dus je kunt ook wachten tot de roomservice komt [Smile] maar dit antwoord telt dus niet)
 
Gereageerd door Budha op :
 
Dit is de oplossing.

Vraag: "Roep je baas effe!"

De deur waar God uit komt lopen is de hemelpoort [Smile]
 
Gereageerd door Natasha op :
 
haha tsja dacht t niet dus he budje, dan roept de een de duivel en de ander god. Ofsow. Dat ist dus ook niet. Maar t heeft volges mij iets met die tv van doen.
kus, natas.
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
quote:
Originally posted by Budha:
Dit is de oplossing.

Vraag: "Roep je baas effe!"

De deur waar God uit komt lopen is de hemelpoort [Smile]

nee...
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
quote:
Originally posted by Natasha:
haha tsja dacht t niet dus he budje, dan roept de een de duivel en de ander god. Ofsow. Dat ist dus ook niet.

nee inderdaad nie

quote:

Maar t heeft volges mij iets met die tv van doen.

zoek eerst de afstandbediening maar [Smile]

quote:

kus, natas.

die wat niet voor mij zeker? [Frown]
 
Gereageerd door Natasha op :
 
Originally posted by Conqueror:

die wat niet voor mij zeker? [Frown]

Joh wat zeg jij hier nou???
haha kus =)
btw geen tv dus. Ow ow ik ben hier zo niet goed in ik ga Nims chanteren hahaha kusss
Natas.

[ 02-09-2002, 15:08: Message edited by: Natasha ]
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
quote:
Originally posted by Natasha:
Originally posted by Conqueror:

die wat niet voor mij zeker? [Frown]

Joh wat zeg jij hier nou???
haha kus =)

whiiiii *bloos* [Big Grin]

oh, ze hebben trouwens een aquarium ook, niet dat het ergens toe doet, maar daar halen ze de lekkerbekjes uit (ja ze hebben ook frituur)
 
Gereageerd door Natasha op :
 
T word toch ongeloveloos hiero hahaha
Weet je dat ik eg aan veel mensen heb gevraagd wat nou de oplossing is vand at raadsel, ik kom dr gewoon niet uit!

ken ik je ni omkopen met nog n kusje.... [Wink]
 
Gereageerd door Natasha op :
 
hallo ik ben zelfs moderator van iets wat ik niet eens snap!!!!!! help!!
 
Gereageerd door Conqueror op :
 
hehe [Wink]

hint: misschien zou je aan de een kunnen vragen wat de ander er van vind [Wink]

suc5!
 
Gereageerd door Natasha op :
 
Snik

Okey. Je vraagt gewoon aan de linker kerel wat ie dr van vind, en ik vraag aan de rechterkerel waar het t warmste is.

kerels hey, weet ik veel.....zit nu al meer dan 2 maanden te wachten op t antwoord hahaha
kan ik je niet omkopen?? eg niet??
kussssss, natas.
 
Gereageerd door Natasha op :
 
Hey..... ff vraagjuh: moet deze en al die andere ni n x opgelost worduh??


kussies van mij

en NEE, ik weet t nogsteeds niet.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Ja ze moeten allemaal worden opgelost [Wink]
Dus doe je best zouk zo zeggen..
 
Gereageerd door Croaton op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Ja ze moeten allemaal worden opgelost [Wink]
Dus doe je best zouk zo zeggen..

nims weet meer......????

aanwijzing?
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Croaton:
nims weet meer......????

aanwijzing?

Ik weet ze allemaal ja, maar een aanwijzing:
Je moet 1 vraag proberen te stellen, waarmee je eigenlijk beide personen benaderd. Dus een vraag stellen aan de ene, over de andere bijvoorbeeld.
 
Gereageerd door Croaton op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van Croaton:
nims weet meer......????

aanwijzing?

Ik weet ze allemaal ja, maar een aanwijzing:
Je moet 1 vraag proberen te stellen, waarmee je eigenlijk beide personen benaderd. Dus een vraag stellen aan de ene, over de andere bijvoorbeeld.

dat begreep ik al, alleen is de vraag welke vraag, weet je wat het ergste is, volgens mij heb ik um ooit nog geweten ook. [Confused]
 
Gereageerd door Punksmurf op :
 
misschien weet de ene wel wat de ander ook weet [Wink]

(i'm bahaaaack [Razz] )
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Punksmurf:
misschien weet de ene wel wat de ander ook weet [Wink]

(i'm bahaaaack [Razz] )

Ze weten het allebei [Smile] maar ik ga het niet verklappen [Wink]
 
Gereageerd door Natasha op :
 
ik kan dr geen reet mee met die aanwijzingen en ik wil deze echt weten echt nims!

effe zien. De vraag die ik zou stellen is: heb ik goed geleeft? Ik weet het antwoord daar zelf wel op, dus de gene die me tegenspreekt liegt.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
quote:
Origineel van Natasha:
ik kan dr geen reet mee met die aanwijzingen en ik wil deze echt weten echt nims!

effe zien. De vraag die ik zou stellen is: heb ik goed geleeft? Ik weet het antwoord daar zelf wel op, dus de gene die me tegenspreekt liegt.

Dat is wel waar, alleen je mag maar 1 vraag stellen, dus hoe weet je dan welke kant je op moet? Ze vertellen daar niets over.
 
Gereageerd door Punksmurf op :
 
quote:
Origineel van Natasha:
ik kan dr geen reet mee met die aanwijzingen en ik wil deze echt weten echt nims!

effe zien. De vraag die ik zou stellen is: heb ik goed geleeft? Ik weet het antwoord daar zelf wel op, dus de gene die me tegenspreekt liegt.

lol, dat antwoord is nee natuurlijk [Razz]
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
In het midden van de ruimte staan twee riante relax-fautuils, een bak chips, een krat bier en een tv. Op die stoelen zitten de twee wachters.

Welke vraag stel jij aan de wachters om erachter te komen welke poort naar de hemel leidt...?

Ik zou vragen: "Mag ik jullie baantje?"

Ik hoef daar niet weg hoor [Wink]
 
Gereageerd door Budha op :
 
Maar serieus. Ik zou vragen uit welke deur de andere wachter komt.
Ze zullen dan allebei dezelfde deur aanwijzen.

Dat is dan de deur van de goede wachter.
 
Gereageerd door Croaton op :
 
waar staat dat de liegende wachter de deur naar de hel bewaakt en de eerlijke wachter de deur naar de hemel????
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
Origineel van Croaton:
waar staat dat de liegende wachter de deur naar de hel bewaakt en de eerlijke wachter de deur naar de hemel????

Ik vraag ook niet welke deur ze bewaken. Ze bewaken namelijk samen beide deuren.

Maar het lijkt me logisch dat de hemel geen leugenaar stuurt en dat de hel geen eerlijk persoon afvaardigd.
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Maar budha, leg dan is uit hoe je dan weet welke deur je moet nemen?
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Maar budha, leg dan is uit hoe je dan weet welke deur je moet nemen?

Dat is niet zo moeilijk. Ik vraag ze uit welke deur ze zelf afkomstig zijn. De één wijst de goede deur aan en de ander de verkeerde. In beide gevallen dezelfde deur en die neem ik dan [Smile]
 
Gereageerd door Budha op :
 
En dan kun je altijd nog het volgende vragen:

"Welke deur zou de ander aanwijzen?"
 
Gereageerd door Natasha op :
 
hou maar op, dit is em ook niet. Nims PB mij effe de oplossing ik word kriegelig
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Nou natasha, Budha heeft wel degelijk het juiste antwoord gegeven! Hij heeft hem opgelost hoor!
 
Gereageerd door Croaton op :
 
budha heeft twee tegenstrijdige antwoorden gegeven: uit welke deur komt de ander en uit welke deur komen ze zelf. en in beide gevallen wijzen ze naar de goede deur.
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
Origineel van Croaton:
budha heeft twee tegenstrijdige antwoorden gegeven: uit welke deur komt de ander en uit welke deur komen ze zelf. en in beide gevallen wijzen ze naar de goede deur.

Klopt, maar de laatste oplossing was het antwoord dat Punksmurf zocht.
 
Gereageerd door Punksmurf op :
 
ze bewaken samen beide deuren, dus niet de een van de hemel en de ander van de hel..

maar dit:

quote:
Origineel van Budha:
En dan kun je altijd nog het volgende vragen:

"Welke deur zou de ander aanwijzen?"

is wel het goede antwoord [Smile]
(je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt)
alleen moet je dan wel de andere deur nemen...

als je dat aan de leugenaar vraagt wijst hij naar de hel.. want de eerlijke zou naar de hemel wijzen en hij verdraaid die waarheid

als je het aan de eerlijke vraagt wijst ook hij naar de hel, aangezien dat de deur is die de leugenaar aan zou wijzen


een andere oplossing is natuurlijk vragen 'wat zou de ander zeggen als ik vroeg welke naar de hel leidt' en dan dus de aangewezen deur nemen.. analoog aan bovenstaande oplossing

er was er nog 1 maar die ben ik ff vergeten :$
 
Gereageerd door Croaton op :
 
quote:
Origineel van Budha:
quote:
Origineel van Croaton:
budha heeft twee tegenstrijdige antwoorden gegeven: uit welke deur komt de ander en uit welke deur komen ze zelf. en in beide gevallen wijzen ze naar de goede deur.

Klopt, maar de laatste oplossing was het antwoord dat Punksmurf zocht.
Nadat u deze deur bent doorgegaan, zult u moeten kiezen tussen de poorten van de hemel en de hel. Indien u hebt gekozen is er geen weg terug. De poorten zijn identiek, maar er zijn twee wachters die u kunnen vertellen welke poort waarheen leidt. De ene wachter spreekt altijd de waarheid, de ander spreekt altijd met een leugen en u zult slechts één vraag mogen stellen...

het antwoord klopt volgens mij nog stereds niet, omdat hier niet staat dat de wachters uit één deur komen of specifiek één deur bewaken. ze bewaken samen beide deuren......
 
Gereageerd door Budha op :
 
Het gaat niet meer om de oorsprong van de bewakers. Je vraagt ze alleen welke deur de andere bewaker zou kiezen.

Aangezien de één eerlijk antwoord en de ander niet wijzen ze beide dezelfde deur aan. Die moet je dus niet nemen!
 
Gereageerd door Croaton op :
 
je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt

in dit antwoord kan ik me eindelijk vinden [Big Grin]

nu ben ik eruit
 
Gereageerd door Croaton op :
 
je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt

in dit antwoord kan ik me eindelijk vinden [Big Grin]

nu ben ik eruit
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
Origineel van Croaton:
je bedoeld neem ik aan: welke deur zou de ander aanwijzen als ik vroeg welke naar de hemel leidt

Inderdaad.

quote:
in dit antwoord kan ik me eindelijk vinden [Big Grin]

nu ben ik eruit

Gelukkig maar [Wink]
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS