Dit is onderwerp Nieuwe wetten maken CloneCD illegaal in forum Software & Games bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/4/t/000205.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Op CDR-Info lezen we dat door enkele wetswijzigingen in verschillende Europese landen het programma CloneCD waarschijnlijk illegaal zal worden en dat het CloneCD team daarom heeft besloten om de verdere ontwikkeling van het programma stop te zetten. De huidige situatie was al een tijdje bekend bij de ontwikkelaars aangezien enkele maanden geleden de verkoop van CloneCD en Virtual CloneDrive stopgezet moest worden in Duitsland. Men hoopte echter dat een verhuizing van het CloneCD-hoofdkantoor naar Zwitserland uitkomst zou bieden. Dit is echter niet het geval door enkele uitzonderingsovereenkomsten die de Zwitsers met de Europese Unie hebben.

Hierdoor zal versie 4.2.0.2 waarschijnlijk de laatste, op cd-rom verkrijgbare versie van CloneCD zijn. Men hoopt wel een online versie in Zwitserland te mogen hosten. CloneCD is niet het enige slachtoffer van de nieuwe Europese wetgeving. Ook andere, soortgelijke programma's zoals VSO, SAD en CDRwin zullen waarschijnlijk illegaal bevonden worden. De ontwikkelaar achter DaemonTools, Alcohol-Soft, probeert de nieuwe wetgeving te ontlopen door de ontwikkeling van zijn programma in samenwerking met het Chinese bedrijf FantonCD alleen in China en Taiwain plaats te laten vinden.

(tweakers)
 
Gereageerd door Budha op :
 
Ik zie niet waarom DaemonTools illegaal zou kunnen zijn. Als er clone mogelijkheden in zitten wellicht, maar daar gebruik ik DaemonTools niet voor [Smile]
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Nee, maar het omzeilt wel een beveiliging (safedisc) en dat is illegaal.
 
Gereageerd door Budha op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Nee, maar het omzeilt wel een beveiliging (safedisc) en dat is illegaal.

Ook die feature gebruik ik niet [Smile]

Daar heb je fixed exe's voor [Wink]
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS