Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Nieuwe wetten maken CloneCD illegaal

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Nieuwe wetten maken CloneCD illegaal
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Op CDR-Info lezen we dat door enkele wetswijzigingen in verschillende Europese landen het programma CloneCD waarschijnlijk illegaal zal worden en dat het CloneCD team daarom heeft besloten om de verdere ontwikkeling van het programma stop te zetten. De huidige situatie was al een tijdje bekend bij de ontwikkelaars aangezien enkele maanden geleden de verkoop van CloneCD en Virtual CloneDrive stopgezet moest worden in Duitsland. Men hoopte echter dat een verhuizing van het CloneCD-hoofdkantoor naar Zwitserland uitkomst zou bieden. Dit is echter niet het geval door enkele uitzonderingsovereenkomsten die de Zwitsers met de Europese Unie hebben.

Hierdoor zal versie 4.2.0.2 waarschijnlijk de laatste, op cd-rom verkrijgbare versie van CloneCD zijn. Men hoopt wel een online versie in Zwitserland te mogen hosten. CloneCD is niet het enige slachtoffer van de nieuwe Europese wetgeving. Ook andere, soortgelijke programma's zoals VSO, SAD en CDRwin zullen waarschijnlijk illegaal bevonden worden. De ontwikkelaar achter DaemonTools, Alcohol-Soft, probeert de nieuwe wetgeving te ontlopen door de ontwikkeling van zijn programma in samenwerking met het Chinese bedrijf FantonCD alleen in China en Taiwain plaats te laten vinden.

(tweakers)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik zie niet waarom DaemonTools illegaal zou kunnen zijn. Als er clone mogelijkheden in zitten wellicht, maar daar gebruik ik DaemonTools niet voor [Smile]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nee, maar het omzeilt wel een beveiliging (safedisc) en dat is illegaal.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Nee, maar het omzeilt wel een beveiliging (safedisc) en dat is illegaal.

Ook die feature gebruik ik niet [Smile]

Daar heb je fixed exe's voor [Wink]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS