Dit is onderwerp Huiszoeking bij Nederlandse hacker na verzoek VS in forum Veiligheid bij Goedzo?! NiMS Forum.


Om dit onderwerp te bezoeken gebruik deze URL:
http://forum.goedzo.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi/ubb/get_topic/f/32/t/000017.html

Gereageerd door NiMS op :
 
Op verzoek van de Verenigde Staten heeft de Nederandse politie op 16 juli een inval gedaan bij een Nederlandse hacker, zo meldt WebWereld vandaag. De 19 jaar oude hacker uit Leusden, die schuilgaat onder de oerhollandse naam Kaas, had gebruik gemaakt van een beveiligingslek bij het bedrijf Hellmuth, Obata + Kassabaum Inc. (HOK), dat meewerkt aan de renovatie van het Pentagon. Zodoende kon hij bouwtekeningen en schema's van de alarminstallatie van het Pentagon zelf en enkele FBI-gebouwen bemachtigen.

hackerHet bedrijf wilde in het begin samenwerken met de hacker, die een overzicht van de beveiligingslekken opstelde. Maar nadat hij zijn adres had doorgegeven om de daarvoor beloofde 3600 dollar vergoeding in ontvangst te nemen, werd door de FBI een huiszoekingsbevel aan het Nederlandse ministerie van justitie overhandigd. Volgens de advocaat van de jongen werkt de Nederlandse justitie altijd mee aan dit soort verzoeken. Een woordvoerster van de politie wist te melden dat het onderzoek op dit moment in een laatste stadium verkeert.

--Note van Nims:
Hoe dom ben je nou, om je adres te geven?
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
Wat een sukkel zeg [Big Grin] [Big Grin]
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
tering he, dat is echt dom, zoiets zou ik nooit doen...
Als je al zo'n hacker bent, is het alleen al cool om zulke dingen te kunnen lijkt me...
 
Gereageerd door LilWiz op :
 
quote:
Origineel van Stokkie:
tering he, dat is echt dom, zoiets zou ik nooit doen...
Als je al zo'n hacker bent, is het alleen al cool om zulke dingen te kunnen lijkt me...

En je goed verborgen te houden is ook een kunst als een 'ware' hacker
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Stokkie:
tering he, dat is echt dom, zoiets zou ik nooit doen...
Als je al zo'n hacker bent, is het alleen al cool om zulke dingen te kunnen lijkt me...

En je goed verborgen te houden is ook een kunst als een 'ware' hacker
niks voor mij denk ik zulke praktijken, al is het natuurlijk wel een hele prestatie op je 19e in zulke dingen te kunnen hacken...
 
Gereageerd door NiMS op :
 
Licht eraan wat je ermee doet. Als je er crimineel gedrag mee uithaald, dan keur ik het niet goed.
 
Gereageerd door Stokkie op :
 
quote:
Origineel van NiMS:
Licht eraan wat je ermee doet. Als je er crimineel gedrag mee uithaald, dan keur ik het niet goed.

gewoon voor het kunnen...
 


Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS