Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Huiszoeking bij Nederlandse hacker na verzoek VS

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Huiszoeking bij Nederlandse hacker na verzoek VS
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Op verzoek van de Verenigde Staten heeft de Nederandse politie op 16 juli een inval gedaan bij een Nederlandse hacker, zo meldt WebWereld vandaag. De 19 jaar oude hacker uit Leusden, die schuilgaat onder de oerhollandse naam Kaas, had gebruik gemaakt van een beveiligingslek bij het bedrijf Hellmuth, Obata + Kassabaum Inc. (HOK), dat meewerkt aan de renovatie van het Pentagon. Zodoende kon hij bouwtekeningen en schema's van de alarminstallatie van het Pentagon zelf en enkele FBI-gebouwen bemachtigen.

hackerHet bedrijf wilde in het begin samenwerken met de hacker, die een overzicht van de beveiligingslekken opstelde. Maar nadat hij zijn adres had doorgegeven om de daarvoor beloofde 3600 dollar vergoeding in ontvangst te nemen, werd door de FBI een huiszoekingsbevel aan het Nederlandse ministerie van justitie overhandigd. Volgens de advocaat van de jongen werkt de Nederlandse justitie altijd mee aan dit soort verzoeken. Een woordvoerster van de politie wist te melden dat het onderzoek op dit moment in een laatste stadium verkeert.

--Note van Nims:
Hoe dom ben je nou, om je adres te geven?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wat een sukkel zeg [Big Grin] [Big Grin]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
tering he, dat is echt dom, zoiets zou ik nooit doen...
Als je al zo'n hacker bent, is het alleen al cool om zulke dingen te kunnen lijkt me...

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Stokkie:
tering he, dat is echt dom, zoiets zou ik nooit doen...
Als je al zo'n hacker bent, is het alleen al cool om zulke dingen te kunnen lijkt me...

En je goed verborgen te houden is ook een kunst als een 'ware' hacker
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van Stokkie:
tering he, dat is echt dom, zoiets zou ik nooit doen...
Als je al zo'n hacker bent, is het alleen al cool om zulke dingen te kunnen lijkt me...

En je goed verborgen te houden is ook een kunst als een 'ware' hacker
niks voor mij denk ik zulke praktijken, al is het natuurlijk wel een hele prestatie op je 19e in zulke dingen te kunnen hacken...

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Licht eraan wat je ermee doet. Als je er crimineel gedrag mee uithaald, dan keur ik het niet goed.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Licht eraan wat je ermee doet. Als je er crimineel gedrag mee uithaald, dan keur ik het niet goed.

gewoon voor het kunnen...

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS