geplaatst
Doordat iedereen massal 3d mark 2003 wil downloaden zijn alle servers die dit aanbieden, vrij overbelast. Speciaal voor jullie een snelle link
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
geplaatst
schijnt speciaal ontworpen zijn voor GF4 en Radeon 9700 kaartjes...dus ik hoef deze niet
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
quote:Origineel van LilWiz: schijnt speciaal ontworpen zijn voor GF4 en Radeon 9700 kaartjes...dus ik hoef deze niet
Niet helemaal correct. Het is speciaal ontworpen voor Direct X 9, en die gf4 en r9700 zijn weer voor DX9 ontworpen.
Maar het loopt niet helemaal op GF4, want ik kan de laatste game-benchmark niet draaien.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
quote:Origineel van Budha: De GF Ti4200 is toch ook niet DX9 compatible?
Volgens mij niet nee, maar misschien wel met de nieuwste drivers?
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
quote:Origineel van LilWiz: Bedoel eigenlijk de GF4 FX (de nieuwste iig)
Die zal het wel doen ja. Die nummering van GF is nooit zo geweldig geweest.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
-------------------- "Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip "LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
-------------------- "Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip "LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |
Futuremark heeft op haar site een reactie neergezet op de kritiek die onder aanvoering van nVidia verscheen op 3DMark03 na de lancering van deze benchmark. Als eerste haast Futuremark te zeggen dat 3DMark03 bedoeld is om de prestaties van DirectX 9 hardware te testen met benchmarks die qua complexiteit overeenkomen met die van toekomstige DirectX 9 games. Voor het testen van DirectX 7 of de eerste generatie DirectX 8 kaarten raad Futuremark het gebruik van 3DMark 2001 aan.
Futuremark logoIn het document wordt onder andere het gebruik van alleen pixelshaders v1.1 en v1.4 verdedigd. Het is belangrijk dat een goede benchmark, onafhankelijk van de videokaart, elke scene exact hetzelfde tekent op de meest efficiënte methode. Als er ondersteuning aanwezig is voor pixelshaders 1.4, wat het geval is bij alle DirectX 9 hardware, wordt dit gebruikt om de scene te renderen aangezien het de enige manier is waarop single pass per light rendering geïmplementeerd kan worden. Als er geen gebruik gemaakt wordt van een DirectX 9 videokaart, maar van een DirectX 8 videokaart zonder ondersteuning voor pixelshaders v1.4, wordt er overgeschakeld naar pixelshaders v1.1 om de scene te tekenen. Het gebruik van pixelshaders v1.2 of v1.3 zou geen enkel voordeel hebben geboden boven v1.1 en worden daarom niet gebruikt.
Verder legt Futuremark uit waarom:
* Er gebruik gemaakt wordt van single texturing voor de sky box in game test 1 * Er gebruik gemaakt wordt van dezelfde rendering techniek voor game test 2 en 3. * Er gebruik gemaakt wordt van vertex shader skinning in plaats van CPU skinning. * Er in game test 4 alleen voor het water en de lucht pixelshaders v2.0 gebruikt worden.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |