geplaatst
Als je geen reclame in je brievenbus wilt ontvangen, kun je een nee/ja- of nee/nee-sticker op je brievenbus plakken. Daar is nu ook een digitale versie van.
Ook zo genoeg van marketeers die je precies rond etenstijd bellen om hun producten aan te smeren of die je vragen of je wilt meedoen aan een zogenaamd "marktonderzoek"? Sinds april vorig jaar kon je je in zo'n geval afmelden bij de stichting DSMA, de organisatie van direct marketing bedrijven. Die had een infofilter opgesteld. Maar die club ging in november failliet.
De Stichting Zelfregulering Direct Marketing heeft de "zwarte lijst" (of moeten we zeggen "witte lijst"?) nu overgenomen. Via infofilter.nl kun je nu aangeven dat je geen commerciële boodschappen meer wilt ontvangen via de gewone post, e-mail, je vaste telefoon, je mobieltje of SMS. Ook kun je via de site aangeven dat je niet meer benaderd wilt worden voor deelname aan marktonderzoek en dat je geen post meer wilt ontvangen die voor een overleden familielid bestemd is.
Als het goed is, ben je dan van veel ellende af, zij het dat niet alle bedrijven in de branche zijn aangesloten bij de stichting.
Verder heeft de Markt Onderzoek Associatie (MOA), die weer is aangesloten bij de SZDM, haar website uwmeningtelt.nl heeft uitgebreid. Op de site kun je nu aangeven of je wel of niet, of alleen tegen vergoeding, of alleen aan kortdurende onderzoeken wilt meedoen.
Een afmelding op een van de sites blijft drie jaar geldig.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
| IP: Gelogd |