geplaatst
Babyinfo.nl komt in handen van Wij Special Media van Wegener. Bedenker en ontwikkelaar Davilex heeft er in een aantal jaren van een de succesvolste commercieel ondersteunde gespecialiseerde sites in Nederland van gemaakt, maar houdt er toch mee op.
Babyinfo.nl is gericht op aanstaande en jonge ouders. Zo'n 300.000 unieke bezoekers per jaar vragen gezamenlijk op jaarbasis 10,3 miljoen pagina's op. Wij Special Media is voor 74 procent eigendom is van Wegener Direct Marketing BV en voor 26 procent van Prenatal Moeder en Kind BV, en geeft al de bladen Wij Jonge Ouders en Zwanger uit, alsmede de cadeaudozen De Blije Doos en De Baby Doos.
'Binnen de babymarkt richt WSM zich specifiek op de doelgroep aanstaande en jonge ouders met een kind t/m 1 jaar, en is marktleider met 85 procent van de doelgroepadressen...Op een totaal van ca. 200 000 levendgeborenen (2001) scoort WSM een dekking van plusminus 85 procent. Bij eerstgeborenen is dit zelfs 95 procent. Daarmee is WSM de marktleider in >adressen op de pre- en postnatale markt.'
Personeel van Babyinfo.nl is niet welkom bij de uitgevers van wij Jonge Ouders en De Blije Doos.
Steven Rottier, directeur van Davilex Holding BV en oprichter van Babyinfo.nl: 'De verkoop van Babyinfo.nl past in de strategie van Davilex om zich te focussen op de markten Small Business (zakelijk) en Games Internationaal.'
Rob van Vroenhoven, directeur Wij Special Media: 'Babyinfo.nl kwam als enige site voor overname in aanmerking in ons streven naar een zo hoog mogelijk kwantitatief en kwalitatief marktbereik. Tevens sprak de no-nonsense opzet en aanpak sinds 1998 van Babyinfo.nl ons sterk aan.'
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|