Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Software & Games » Kazaa blijft nadruk leggen op 'legaal'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Kazaa blijft nadruk leggen op 'legaal'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kazaa heeft vandaag versie 2.5 van haar muziekruilprogamma, dat met name gebruikt wordt door consumenten die gratis en voor niets naar muziek en films willen luisteren en kijken. Opnieuw zegt Kazaa dat er verbeteringen zijn doorgevoerd voor betaling.

Versie 2.5 van de Kazaa mediadesktop kent nu zogenaamde 'channels', tabladen, waarmee een gebruiker naar muziek, films en andere downloads kan zoeken binnen een bepaald interessegebied. Channels waarin bijvoorbeeld 'extreme sports', hip-hop muziek en andere interessegebieden aangeboden worden, zijn in de maak.

Ook krijg je (ongevraagd) een extra taakbalk in het scherm voor informatie-uitwisseling.

Gebruikers kunnen 'rewards' krijgen als ze gelicenseerde content delen: Kazaa heeft nauwelijks een eigen distributienetwerk voor legale muziek. Een gebruiker moet, vindt Kazaa, legale (betaalde) muziek op zijn eigen harde schijf ter beschikking te stellen, zodat andere gebruikers deze bestanden weer kunnen downloaden. Pas na betaling zal het muziekbestand daadwerkelijk af te luisteren zijn.

Met deze punten kan voor legale content gespaard worden, of bijvoorbeeld een dvd-speler.

Kazaa wil ook jong talent de mogelijkheid bieden om hun producties, zoals films of documentaires onder de aandacht van een miljoenenpubliek te brengen. Voor zelfstandige producenten waarschijnlijk een aanlokkelijk alternatief: Kazaa is al honderden miljoenen malen gedownload, en kent op een willekeurig tijdstip van de dag inderdaad miljoenen gebruikers.

Wie een lege Kazaa aan laat staan, dus zonder dat er illegale mp3's in de gedeelde map zijn te vinden, genereert maandelijks toch tussen de 2 en 3 gigabyte aan dataverkeer.

Zoals gewoonlijk, slaat de anti-spywaredetector ook bij de laatste versie van Kazaa nog steeds op tilt. Het tonen van advertenties en het verzamelen van gegevens over haar gebruikers levert Kazaa meer geld op dan alle contentdeals bij elkaar.

Volgens Kazaa zijn er nu 20 miljoen gelicenseerde downloads te vinden, oftwel legale content, al dan niet gratis beschikbaar.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:


Zoals gewoonlijk, slaat de anti-spywaredetector ook bij de laatste versie van Kazaa nog steeds op tilt. Het tonen van advertenties en het verzamelen van gegevens over haar gebruikers levert Kazaa meer geld op dan alle contentdeals bij elkaar.

Dat wilde ik maar zegge ja...er wordt meer spyware geïnstalleerd dan dat schijt programmaatje..en wat je download is ook maar de vraag of het de goede is wat je download
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Gelukkig draai ik dan ook Kazaa-lite en die werkt wel prima. Alleen is de troep die je soms binnenhaalt wel enorm anders als je denkt. Ik download dan meestal ook meteen maar 4 versies, dus de kans is dan groter dat ik het juiste krijg.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Gelukkig draai ik dan ook Kazaa-lite en die werkt wel prima. Alleen is de troep die je soms binnenhaalt wel enorm anders als je denkt. Ik download dan meestal ook meteen maar 4 versies, dus de kans is dan groter dat ik het juiste krijg.

zo kan het ook ja 4 tegelijk...maar dat zie ik zo niet zitte hoor
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van NiMS:
Gelukkig draai ik dan ook Kazaa-lite en die werkt wel prima. Alleen is de troep die je soms binnenhaalt wel enorm anders als je denkt. Ik download dan meestal ook meteen maar 4 versies, dus de kans is dan groter dat ik het juiste krijg.

zo kan het ook ja 4 tegelijk...maar dat zie ik zo niet zitte hoor
Je hebt toch kabel nu? Je betaalt ervoor om 24 uur per dag op inet te zijn, dus je computer uitzetten kost geld.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Origineel van LilWiz:
quote:
Origineel van NiMS:
Gelukkig draai ik dan ook Kazaa-lite en die werkt wel prima. Alleen is de troep die je soms binnenhaalt wel enorm anders als je denkt. Ik download dan meestal ook meteen maar 4 versies, dus de kans is dan groter dat ik het juiste krijg.

zo kan het ook ja 4 tegelijk...maar dat zie ik zo niet zitte hoor
Je hebt toch kabel nu? Je betaalt ervoor om 24 uur per dag op inet te zijn, dus je computer uitzetten kost geld.
Dat ding maakt een pokke lawaai...dan kan ik niet slapen en lekker dromen [Razz]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS