Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Oud tientje levert 25.000 euro op

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Oud tientje levert 25.000 euro op
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een zeldzaam Nederlands bankbiljet van tien gulden uit 1878 heeft vrijdagavond op een veiling in Nieuwegein 25.000 euro opgebracht. Dat is in guldens omgerekend 5500 keer de nominale waarde, zo heeft de Munten- en Postzegelorganisatie MPO zaterdag meegedeeld.

Het tientje maakte onderdeel uit van de verzameling van een inwoner van Utrecht die hij ter taxatie aanbood aan MPO. Het volgens de organisatie 'uiterst zeldzame' biljet zat tussen een stapeltje waardeloze oude Duitse bankbiljetten. Aanvankelijk schatte een deskundige van MPO de waarde van het tientje op 5500 euro, maar vrijdag telde een Nederlandse handelaar en verzamelaar er 25.000 euro voor neer.

Volgens veilingbedrijf MPO is de 'nette kwaliteit' van het biljet en de 'vroege' handtekening van toenmalig minister van Financiën Gleichmann bepalend geweest voor de uiteindelijke opbrengst. De ex-eigenaar was al lang blij, want hij was eerst van plan het stapeltje Duitse biljetten weg te gooien.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS