Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Economie » Onderzoek naar boekhouding videospellen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Onderzoek naar boekhouding videospellen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De spellenmakers Acclaim Entertainment, Activision en THQ moeten hun boekhouding openen voor de Amerikaanse beurswaakhond SEC, op verdenking van het oneigenlijk boeken van omzet.

Dit berichten Wall Street Journal (betaalde toegang) en New York Times en New York Times en Reuters op grond van berichten van de betrokken bedrijven, onder meer een SEC filing van THQ. Acclaim maakte er nog geen melding van op haar site, evenmin als Activision

Details zijn niet bekend van de onderzoeken van de Securities and Exchange Commission, maar het lijkt erop dat deze wil weten hoe de afrekeningen plaatsvinden met distributeurs.

Het zou kunnen zijn dat de spellenmakers de bruto omzet boeken, en daar niet de premies van aftrekken die ze de distributeurs en dealers betalen voor de verkopen.

Ook is wellicht sprake van het boeken van omzet terwijl de spellen het magazijn van de makers nog niet verlaten hebben maar er al voorlopige bestellingen zijn.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS