Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Wetenschap » Egypte bestudeert vloek van de farao

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Egypte bestudeert vloek van de farao
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Egypte wil de beruchte vloek van de farao's onderzoeken. Onderzoekers gaan ongeopende tombes bekijken op aanwezigheid van gevaarlijke gassen of bacteriën. Die verklaren mogelijk de dood van vroegere grafopeners. Dat heeft een Egyptische oudheidsdeskundige gezegd.

De vloek van de farao's ontstond in de jaren '20, nadat een Britse aristocraat de tombe van Toetanchamon was binnengegaan en kort daarna was gestorven. Lord Carnarvon stierf aan een muggenbeet die was geïnfecteerd. Kranten weten dat in die tijd aan de vloek van de farao. Lord Carnarvon had de vloek over zich afgeroepen omdat hij de tombe had geschonden.

Volgens secretaris-generaal Zahi Hawass van de Egyptische Hoge Raad voor Oudheden is het goed mogelijk dat de lucht in een duizenden jaren afgesloten tombe is vervuild, onder meer door bacteriën in de overblijfselen van de Egyptische farao's en hun gezellen. Hawass zei zelf ook wel eens in een graf bewusteloos te zijn geraakt.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS