Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Internet » Marsmissie verhevigt internetverkeer

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Marsmissie verhevigt internetverkeer
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De website van de National Aeronautics and Space Administration (Nasa) heeft sinds de landing van het Mars-landingsvoertuig Spirit negen dagen geleden als 1,7 miljard hits te verwerken gekregen. Dat meldt Associated Press. Het drukst was het afgelopen maandag, toen de website 400 miljoen verzoeken om informatie kreeg. In totaal hebben 13 miljoen verschillende computers contact gelegd met de website.

De bezoekers hebben gezamenlijk 34,6 terabytes aan afbeeldingen, videomateriaal en andere informatie van de site gedownload. Dat komt overeen met bijna twee maal alle informatie die in Amerika's grootste bibliotheek, de Library of Congress, te vinden is. De Nasa publiceert alle beelden van de Spirit via zijn website. Dagelijks komen tien tot dertig afbeeldingen beschikbaar.

Nasa betaalt zijn internetdienstverleners 1,5 miljoen dollar extra om ervoor te zorgen dat de responstijden wereldwijd acceptabel blijven. Dat bedrag komt bovenop de 3,5 miljoen dollar die Nasa jaarlijks spendeert aan zijn publieks-websites. (jwy)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS